| کد خبر: 236137 |

پاسخ بورسی‌ها به ادعای دیوان محاسبات

به گفته مدیرعامل سابق صندوق ثبیت بازار سرمایه رسیدگی به این منابع اصلا در اختیار شورای عالی بورس نیست!

تین نیوز

گزارش اخیر دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۱۳۹۹ درحالی از تعلل سه ماهه شورای عالی بورس در تصویب تزریق مبلغ ۱.۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه حکایت دارد که به گفته مدیرعامل سابق صندوق ثبیت بازار سرمایه رسیدگی به این منابع اصلا در اختیار شورای عالی بورس نیست!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در بخش اهم یافته های حسابرسی گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۱۳۹۹ به تاخیر سه ماهه شورای عالی بورس اشاره شده و آمده است که " تأخیر و تعلل سه ماهه شورای عالی بورس در تصویب تزریق مبلغ ۱.۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه از مصادیق ترک فعل بوده است.

در این راستا محمد ابراهیم آقابابائی، رئیس هیات عامل سابق صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه متن مذکور اشتباه است، توضیح داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان، منابع داخلی سازمان بورس بوده که شورای عالی بورس در بیست و یکم آبان ماه سال ۱۳۹۹ تصویب کرد تا به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

بیشتر بخوانید:

تعلل در تزریق پول صندوق توسعه ملی به بورس

وی ادامه داد: درواقع این مبلغ ربطی به منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود ندارد، چراکه این موضوع اصلا در اختیار شورای عالی بورس نیست.

رئیس هیات عامل سابق صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: منظور دیوان محاسبات این بوده است که از زمان شروع ریزش بازار سرمایه در مردادماه سال قبل تا زمان تصمیم گیری بیش از سه ماه گذشته  و شورای عالی بورس در این فاصله برای تقویت منابع صندوق تثبیت بازار، تصمیم گیری نکرده است.

به گفته آقابابائی، متن گزارش دیوان محاسبات در صورتی صحیح است که عبارت "از محل منابع صندوق توسعه ملی"  به عبارت "از محل منابع داخلی سازمان بورس" تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.