| کد خبر: 228925 |

وزارت راه مکلف به صیانت از زندگی ایرانی-اسلامی در ساخت مسکن شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه وشهرسازی را مکلف به صیانت از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در طراحی و ساخت پروژه های مسکن کردند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه وشهرسازی را مکلف به صیانت از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در طراحی و ساخت پروژه های مسکن کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( چهارشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن را بررسی کرده و مواد ۲۱ و ۹ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲۱ این طرح، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تهیه دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه های مسکن حمایتی، تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی – ایرانی را صیانت نماید و الزامات زیست محیطی، بهره وری انرژی، پدافند غیرعامل، پایداری، ارتقاء کیفیت، استحکام و ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از روش های مناسب از جمله صنعتی سازی مسکن را رعایت نماید.

بر اساس تبصره این ماده، وزارت راه و شهرسازی مکلف است سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، بانکداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاخص های تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی را تدوین نماید.

بر اساس ماده ۹ این طرح، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی مورد نیاز تامین مسکن و خدمات عمومی پشتیبان، واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تحویل وزارت راه و شهرسازی نماید.

بر اساس تبصره ۱ این ماده، وزارت‌خانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند زیر ساخت‌های لازم در حوزه وظایف ذاتی خود را در این اراضی فراهم نمایند.

بر اساس تبصره ۲ این ماده، اراضی کشاورزی حاصلخیز (درجه ۱ و ۲)، جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بیشه‌های طبیعی، نهالستان‌ها، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و مرتعی، عرصه‌های ذخیره ژنتیکی، ایستگاه‌های تولید بذر، حوضه‌های آبخیز زوجی، محدوده ایستگاه‌های پایش و اندازه‌گیری آبخیزداری، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار، چراگاه‌ها و راه‌های مسیر کوچ ایل‌نشین‌ها و مناطق چهارگانه محیط‌زیستی نمی توانند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.