| کد خبر: 228196 |

امضای توافقنامه احداث خط ریلی شلمچه - بصره

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ با به اشاره توافقنامه احداث خطر ریلی شلمچه - بصره گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر میان دو کشور برای سفرهای زیارتی، عتبات عالیات و سیاحتی تردد می‌کنند، احداث خط ریلی میان دو کشور، تردد را تسهیل کرده و موجب کاهش هزینه ها می‌شود.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ با به اشاره توافقنامه احداث خطر ریلی شلمچه - بصره گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر میان دو کشور برای سفرهای زیارتی، عتبات عالیات و سیاحتی تردد می‌کنند، احداث خط ریلی میان دو کشور، تردد را تسهیل کرده و موجب کاهش هزینه ها می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛ با اشاره به امضای قرارداد ساخت خط راه ‌آهن شلمچه- بصره گفت: امضای این توافقنامه کار بزرگی برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسل این منطقه بود و بر همین اساس از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه و همچنین مسئولان عراقی که به لحاظ استراتژیک و اعتقادی قرابت زیادی با ایران دارند، بابت انجام چنین کار عظیمی تشکر می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد خط ریلی شلمچه - بصره، عراق را به کریدورهای جدید صادراتی متصل و موجب تسریع در فرایند حمل بار و مسافر می‌شود؛ افزود: با توجه به تعلقات عظیمی که میان دو کشور ایران و عراق جود دارد، اتصال چنین خط ریلی جز دغدغه‌‌های چندین ساله بوده که علی رغم برنامه ریزی‌های قبلی به سرانجام مطلوب نرسیده بود. با پیگیری های صورت گرفته هفته گذشته به همراه وزیر راه و شهرسازی به کشور عراق رفتیم و طی جلسه ای با حضور نخست وزیر و وزرای راه و مسکن این کشور تفاهم نامه ای برای احداث خط راه آهن شلمچه بصره امضا کردیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از امضای تفاهم نامه و پیمانکار مربوطه نیز از طرف ایران مشخص شد؛ اصل موضوع توافقنامه و قرارداد میان دو کشور بود که به لطف خدا انجام شده تا آرزوی دیرینه برای احداث چنین پروژه‌ای محقق شود. این خط ریلی طول زیادی نداشته و تنها حدود 50 کیلو متر است اما می‌تواند کار عظیمی برای اتصال دو شهر مرزی خوزستان و بصره باشد که ان شاء الله به زودی روند عملیاتی شدن آن نیز آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 20 میلیون نفر میان دو کشور برای سفرهای زیارتی، عتبات عالیات و سیاحتی تردد می‌کنند، احداث خطر ریلی میان دو کشور، تردد را تسهیل کرده و موجب کاهش هزینه ها می‌شود./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 1 0

    از آقای یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری وتلاش برای ساخت راه آهن شلمچه به بصره تشکر می‌کنم .این خط آهن باعث رونق اقتصادی استان خوزستان می شود .

  • ناشناس 0 0

    خط آهن بصره شلمچه برای رونق دهی به منطقه غرب آسیا و دادن دسترسی به تمام آن منطقه از طریق ایران به تمامی آسیا و اروپا !!!از اهمیت بسیار کلیدی برخوردار است !!!! انشاالله انشاالله انشاالله در سریع ترین زمان ممکن ساخته شود ! و به بهره برداری برسد !!!