| کد خبر: 226669 |

یوسفی: افزایش قیمت بلیط قطار قابل قبول نیست

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما قبول داریم که افزایش نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا بر روی صنعت حمل و نقل تاثیر گذاشته و آن ها را با مشکل روبه رو کرده است اما ما نباید همیشه کوتاه ترین راه را انتخاب کرده و سریع دست در جیب مردم کنیم.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما قبول داریم که افزایش نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا بر روی صنعت حمل و نقل تاثیر گذاشته و آن ها را با مشکل روبه رو کرده است اما ما نباید همیشه کوتاه ترین راه را انتخاب کرده و سریع دست در جیب مردم کنیم.

به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به افزایش قیمت بلیط قطار، بیان کرد: ما نباید نقش حاکمیت در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها را فراموش کنیم. اینکه دولت اعم از وزارتخانه ها و مسئولان متولی هر حوزه در موضوعاتی که باید تصمیم گیری کنند، منفعل عمل کرده و یا صرفا دنباله رو تصمیات می شوند، قابل قبول نیست. اینکه عده ای فقط تماشاچی باشند این پیام را به افرادی که تمایلی به تبعیت از قانون ندارند القا می کند تا هرطوری که می خواهند رفتار کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: خروجی این عملکرد باعث شده تا هر روز شاهد گرانی یک خدمات یا یک کالا باشیم که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در زندگی مردم اثرگذار است. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز این وضعیت حاکم است. افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار یا حاکی از این است که یا وزارتخانه در تصمیم گیری ها نقش نداشته و منفعل عمل می کند یا بدتر اینکه وزارتخانه تصمیم گیری کرده ولی اعلام نمی کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: ما قبول داریم که افزایش نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا بر روی صنعت حمل و نقل تاثیر گذاشته و آن ها را با مشکل روبرو کرده است اما ما نباید همیشه کوتاه ترین راه را انتخاب کرده و سریع دست در جیب مردم کنیم. این روش مدیریتی نیست. متاسفانه به جای اصلاح فرآیندها و بهره وری صحیح به سراغ افزایش قیمت می رویم. این تصمیمات غیر کارشناسی باعث شده تا استفاده از حمل و نقل عمومی از چرخه زندگی مردم حذف شود.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز اگر یک خانواده چهار نفره که درآمد متوسطی نیز دارد بخواهد یک سفر با هواپیما داشته باشد باید حقوق یک ماه خود را فقط برای بلیط بپردازد. کجای این امر با استانداردهای زندگی سازگار است. این امر مردم را سوق می دهد تا از خودروهای شخصی خود استفاده کنند که منجر به افزایش مصرف بنزین و آلودگی های زیست محیطی می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش قیمت در حوزه صنعت ریلی و هوایی قابل قبول نیست، بیان کرد: این وظیفه دولت است که از صنعت حمل و نقل حمایت کند. ما شاهد هستیم که در کشورهای اروپایی شیوع کرونا آسیب جدی به این صنعت وارد کرده است اما در آنجا نیز این دولت است که هم از مردم و هم از صنایع مختلف حمایت می کند. افزایش قیمت در حوزه صنعت ریلی و هوایی باعث می شود تا مردم قدرت خرید خود را از دست داده و با کاهش تقاضا در این حوزه مواجه می شویم که خود این امر به ضرر شرکت ها است.

وی افزود: افزایش قیمت بلیط هواپیما امروز منجر به کاهش تقاضا در این حوزه شده است که خود به ضرر ایرلاین ها است. این رویه در صنعت ریلی هم این تاثیر را خواهد گذاشت. افزایش قیمت در صنعت ریلی منجر به فشار به اقشار مختلف جامعه می شود و قطعا ما این موضوع را در مجلس دنبال خواهیم کرد تا جلوی آن را بگیریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 5 0

    این اشتباهی استراتژیک است_ قیمت همه سرویس ها و خدمات و کالاها طی یکسال اخیر چند درصد افزایش یافته است؟ شما اگر نتوانید حد اقل افزایش در محصول و سرویس تان را که حتا متناسب با افزایش وحشتناک قیمت ِ تولید و راه اندازی آن سرویس هم نیست_ در قیمت ارائه شده به مشتری تان داشته باشید! عملا دارالایتام راه انداخته اید نه بنگاه کسب و کاری که بدنبال ایجاد ثروت و ارزش است_ بین قیمت تمام شده ی یک کلال/سرویس با نرخ تورم اعلام شده توسط بنک های مرکزی و مراکز آمار دردنیا ؛ رابطه مستقیم و موثر بر هم، وجود دارد.