| کد خبر: 226691 |

مجلس به تقویت بودجه ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌پردازد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جهت رفع مشکل آلودگی هوا امری ضروری است تاکید کرد که مجلس با رویکرد حمایت از قشر کم‌درآمد جامعه به تقویت بودجه این بخش می‌پردازد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جهت رفع مشکل آلودگی هوا امری ضروری است تاکید کرد که مجلس با رویکرد حمایت از قشر کم‌درآمد جامعه به تقویت بودجه این بخش می‌پردازد.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مبنی بر اینکه تهران به بیش از 6700 اتوبوس جدید نیاز فوری دارد، گفت: بخش اعظمی از اتوبوس‌هایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرسوده هستند و به دلیل آلایندگی که دارند به مشکل آلودگی هوا دامن می‌زنند به همین دلیل نوسازی این ناوگان امری ضروری است.

مسئولان برای رفع کمبود اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران تدبیری بیندیشند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید این میزان کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران وجود دارد که باید برای رفع نیاز این بخش تمهیداتی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: البته قرار بر این بود بر اساس قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خطوط مترو تقویت شود، اما نتوانستیم به عددی که در این قانون بدان اشاره شده بود، دست یابیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ضرورت ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی در زمان شیوع کرونا، اهمیت بیشتری پیدا کرد، چرا که اغلب افرادی که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تردد می‌کنند از قشر کم درآمد جامعه هستند و به دلیل عدم توانایی مالی استفاده کمتر از این وسایل برای آنها غیرممکن است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در قانون بودجه 99 ردیفی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشته، ضمن اینکه بعد از اصلاح لایحه بودجه 1400 نیز مجلس با رویکرد حمایت از قشر کم درآمد جامعه به تقویت بودجه این بخش خواهد پرداخت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.