| کد خبر: 223340 |

تبیین راهکار‌های واردات خودرو در طرح مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح تحول در تولید و عرضه خودرو، که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال چکش کاری است راهکار‌هایی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح تحول در تولید و عرضه خودرو، که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال چکش کاری است راهکار‌هایی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره پیش بینی درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی از محل حقوق ورودی خودرو در سال آینده، گفت: در صورت تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون امکان تحقق درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ از محل واردات خودرو فراهم می‌شود.

نماینده مردم فسا افزود: در لایحه بودجه سال آینده دولت از محل واردات خودرو منابعی را پیش بینی کرده، اما تحقق این امر به مجوز نیاز دارد و این مجوز می‌تواند مصوبه مجلس درباره واردات ذیل طرح تحول در تولید و عرضه خودرو باشد.

وی اضافه کرد: هرچند مسئولان دولتی واردات خودرو را در گرو رفع محدودیت ارزی می‌دانند، اما از آنجا که در طرح مجلس، برای واردات خودرو از ارز داخلی استفاده نمی‌شود، در صورت کمبود ارز نیز قابلیت اجرایی دارد.

این نماینده مردم ادامه داد: افراد و خودروسازانی می‌توانند خودرو وارد کنند که خودرو صادر کرده باشند به این معنا که از محل صادرات خودرو و معادل آن می‌توانند خودرو وارد کنند، همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعه صادر کنند، می‌توانند معادل آن خودرو وارد کشور کنند.

فیروزی با اشاره به سایر راهکار‌ها برای واردات خودرو، تصریح کرد: افراد حقیقی غیردولتی که نفت خریداری و آن را صادر و به فروش برسانند، می‌توانند از محل ارز آن، خودرو به کشور وارد کنند و همچنین اشخاصی که ارز در بیرون از کشور داشته و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند، می‌توانند از محل آن خودرو به کشور وارد کنند. این موضوع مشوقی برای صادرات است و رقابت ایجاد می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.