| کد خبر: 205560 |

◄ چهره صنعت هوانوردی ایران که کاندیدای انتخابات مجلس شد

امیر سرتیپ والی اویسی نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر تهران شده است که در این رابطه دلیل خود را در رابطه با داوطلب شدن در مجلس کمک به صنعت هوانوردی دانسته و گفته: علاقه داشتم که به کشور کمک کنیم و با توجه به اینکه تابه‌حال خلبان‌ها در این حوزه نیامده‌اند تصمیم گرفتم که ثبت نام کنم.

تین نیوز

امیر سرتیپ والی اویسی که نامزد یازدهمین دوره مجلس از شهر تهران شده است؛ دلیل این اقدام خود را کمک به صنعت هوانوردی دانسته و گفته است: علاقه داشتم که به کشور کمک کنم و با توجه به اینکه تابه‌حال خلبان‌ها به این حوزه وارد نشده‌اند تصمیم گرفتم که ثبت نام کنم. از سوی  دیگر  توسعه و پیشرفت هر کشوری بستگی به حمل و نقل و به ویژه حمل‌ونقل هوایی دارد سعی کردم با ثبت نام و حضور در انتخابات مجلس، قدمی برای این کار برداریم و شرایط حمل‌ونقل کشور را بهبود بخشیم.

به گزارش تین نیوز، نگاهی به سوابق و تجارب خلبان والی اویسی نامزد یازدهمین دوره نماینده مجلس که سال‌ها در عرصه صنعت هوانوردی مشغول به فعالیت بوده، نشان می‌دهد وی مدرک کارشناسی هوانوردی از کشور آمریکا دارد و استاد خلبان هواپیماهای تی 33, اف 5 و اف 14 و هواپیماهای غیرنظامی است.

امیر سرتیپ اویسی حدود 8 سال در جبهه حضور داشته که در راستای آن بیش از 4هزار ساعت پرواز جنگی و حضور در عملیات‌های برون‌مرزی و شکار هواپیماهای میراژ اف ۱ عراقی با هواپیمای اف 14 داشته است که در راستای آن به دلیل فرود آوردن هواپیمای آتش گرفته اف-14 مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

از سوابق تحصیلی او می‌توان به کارشناس ارشد مدیریت دفاعی، دکترای مدیریت استراتژیک، مدرس دانشگاه‌های دولتی و آزاد اشاره کرد.

فرماندهی پایگاه هوایی بوشهر، فرمانده تیپ شکاری و معاونت عملیات پایگاه اصفهان، جانشین معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش ج‌‌. ا. ایران، فرمانده منطقه هوایی مهرآباد (بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه هوایی کشور) و با حفظ سمت ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل هواپیمایی ساها از جمله سوابق شغلی خلبان والی اویسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.