| کد خبر: 205480 |

«گرافین» چیست و چرا برای آینده صنایع دنیا اهمیت دارد؟

دانشمندان اروپایی اولین دستورالعمل تولید گرافین را که از آن به دلیل استحکام بالا به عنوان ماده مورد استفاده در آینده نام برده می‌شود منتشر کردند.

تین نیوز

دانشمندان اروپایی اولین دستورالعمل تولید گرافین را که از آن به دلیل استحکام بالا به عنوان ماده مورد استفاده در آینده نام برده می‌شود منتشر کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از یورونیوز، این دستورالعمل از سوی گروهی از شرکت ها و دانشگاه‌ها (Graphene Flagship consortium) منتشر شده است. این گروه که در سال ۲۰۱۳ میلادی تشکیل شد یکی از سه گروه بزرگ تحقیقی و علمی است که بیشترین بودجه را از اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند.

بودجه گروه تحقیق در مورد گرافین تا سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از یک میلیارد دلار است. اعضای این گروه علمی امیدوارند که با انتشار دستورالعمل تولید گرافین بتوانند نقش آفرینی این ماده را که به طور بالقوه می‌تواند صنایع را متحول کند افزایش دهند.

گرافین لایه‌ای از اتم‌های کربن است که از گرافیت به دست می‌آید. این ماده ساختاری به شکل شانه عسل دارد و استحکام آن ۲۰۰ برابر فولاد است. گرافین همچنین از الماس سخت‌تر است و از مس رسانایی الکتریکی بیشتری دارد.

دستورالعمل تولید گرافین که ۵۰۰ صفحه است با مشارکت ۷۰ محقق تهیه شده است.

مار گارسیا هرناندز، یکی از اعضای گروه علمی تحقیق در مورد گرافین درباره این دستورالعمل می‌گوید: «این کتاب بزرگی است که بسیاری از مهم‌ترین روش‌های تولید گرافین و دیگر مواد دو بعدی را شرح می‌دهد.»

دانشمندان بر این باور هستند که انعطاف و ارتجاع گرافین این امکان را فراهم می‌کند که از این ماده در بسیاری از صنایع از جمله هوانوردی، فضانوردی، پزشکی، انرژی و الکترونیک استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.