| کد خبر: 200862 |

ثبت نام ۳۸۷ نفر برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر کشور با اعلام ثبت نام ۳۸۷ نفر برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از صدور دستور تثبیت حکم سرپرستان فرمانداری ها جهت ممانعت از بروز مشکلات قانونی در ایام ثبت نام انتخابات خبر داد.

تین نیوز

وزیر کشور با اعلام ثبت نام ۳۸۷ نفر برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از صدور دستور تثبیت حکم سرپرستان فرمانداری ها جهت ممانعت از بروز مشکلات قانونی در ایام ثبت نام انتخابات خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه روز مجلس که مصادف با شهادت آیت الله مدرس بوده، برای ثبت نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است، افزود: به دنبال هماهنگی های انجام شده بین همه دستگاه های اجرایی و شورای نگهبان و ایجاد آمادگی در 208 فرمانداری در حوزه های انتخابیه، تاکنون حدود 387 نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند.

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و تدارکات صورت گرفته امسال بتوانیم انتخاباتی پرشکوه، قانونی و سالم با انتخاب مردم برای ایجاد مجلسی فعال و پرتوان در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی در درخواستی از همه مسئولان اجرایی یادآور شد: تمام مسئولان اجرایی در سراسر کشور باید دقیقاً مّر قانون را رعایت کرده و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

رحمانی فضلی یادآور شد: اعضای هیات های اجرایی باید بلافاصله انتخاب شده و به شورای نگهبان معرفی شوند، چرا که وزارت کشور با کمک هیات های اجرایی و نظارتی تلاش می کند، در راستای اجرای قانون به وظایف خود عمل کند.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخباری به نقل از وزیر کشور منتشر شده که چنانچه نیاز باشد، حتی در زمان برگزاری انتخابات نیز فرمانداران تغییر داده می شوند، تصریح کرد: اصل، بنا و عقل حکم می کند در شرایطی که وارد فضای انتخابات و اجرا می شویم، در حوزه های مدیریت ثبات وجود داشته باشد، اما چون برخی اظهارنظرها در رسانه ها مطرح شده بود، مبنی بر اینکه احتمال دارد این جابجایی ها با نگاه سیاسی، له یا علیه در حوزه های انتخابیه اعمال شود، باید بگویم ما به طور قطع به ثبات می اندیشیم.

وی تاکید کرد: وجود فرماندار، بخشدار یا استاندار، در حوزه کاری خود فقط موضوع انتخابات نیست، بلکه مجموعه ای از شرایط است که آنها متناسب با آن به وظایف و ماموریت های خود عمل کرده و ایفای نقش کنند.

وزیر کشور بیان کرد: اتفاقی افتاد که ما در بررسی های نهایی احساس کردیم باید جابجایی فرمانداران صورت بگیرد و این اقدام به نفع همه خواهد بود، به طور قطع به این امر مبادرت می ورزیم، اما امیدوارم این اتفاق نیفتد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرمانداری ها و بخشداری ها به صورت سرپرستی اداره می شوند، بنابراین امروز دستور دادم سرپرستی همه آنها تثبیت شود تا از نظر قانونی مشکلی ایجاد نشود.، اما اگر در همین ایام هم فرماندارانی که در مسیر و فرآیند تعیین شدن هستند، کار استعلامات و مصاحبه آنها به اتمام برسد، به طور قطع آنها را نصب خواهیم کرد./

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.