| کد خبر: 194897 |

◄ برگزاری چهاردهمین کمیته فرابخشی مرکز پژوهش‌های مجلس

چهاردهمین کمیته فرابخشی مرکز پژوهش های مجلس در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۵/۲۸ در محل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک با ریاست اقای دکتر تقی زاده برگزار گردید.

تین نیوز

چهاردهمین کمیته فرابخشی مرکز پژوهش‌های مجلس در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۵/۲۸ در محل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک با ریاست مهرداد تقی زاده برگزار گردید.

به گزارش تین‌نیوز در ابتدای این جلسه موضوع مکان یابی ترمینال های اتوبوسرانی برون شهری و یکپارچه سازی با سایر مدها توسط خانم باریکانی ارائه شد.

در این ارائه علاوه بر تاکید اقدام اشتباه خارج کردن ترمینال های متمرکز از محدوده شهری (شبیه آنچه در مورد ترمینال شرق در تهران در حال وقوع بود) اهمیت ترمینال‌های نیمه متمرکز ‌ و غیر متمرکز مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس می‌توان با طراحی مناسب تسهیلاتی جهت یکپارچگی هرچه بهتر حمل و نقل مسافر درون شهری و برون شهری ایجاد کرد.

موضوع بعدی در خصوص بررسی بخش هایی از گزارش فراتحلیلی چالش های حمل و نقل حوزه ریلی منتشر شده توسط مرکز پژوهش ها بود که بر این اساس اقای قربانعلی بیک مواردی را اشاره کردند از جمله اینکه  وزن این گزارش بیشتر بر موضوع ترانزیت است و برخی نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین برخی شاخص های بهروری واگن در حمل ریلی ایران با استرالیا و برزیل تحلیل شد که فاصله زیاد بهره وری واگن در ایران با این کشورها را نشان می داد و ایشان  از جمله موارد عدم ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خرید واگن در حمل ریلی ایران را در کیفیت همین شاخص ها عنوان کرد که باعث کاهش جذابیت برای سرمایه گذار می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.