| کد خبر: 180357 |

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان‌ها

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی

پروژه نهاوند-آورزمان- ملایر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ردیف ملی قرار گرفته است.

تین نیوز

در هفته‌ای که گذشت، اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی، تکمیل محور مازندران، گلستان و مشهد مقدس تا سفرهای نوروزی، روی ریل آمدن صادرات آهن‌آلات به ترکیه، جابه‌جایی ۱۱ درصد از بار کشور توسط ناوگان حمل ونقل استان اصفهان و روش‌های سرمایه‌گذاری در طرح ریلی زاهدان-سرخس با توجه به منابع درآمدی شرکت راه‌آهن از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل استان‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفته‌ای که گذشت، اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی، تکمیل محور مازندران، گلستان و مشهد مقدس تا سفرهای نوروزی، روی ریل آمدن صادرات آهن‌آلات به ترکیه، جابه‌جایی ۱۱ درصد از بار کشور توسط ناوگان حمل ونقل استان اصفهان و روش‌های سرمایه‌گذاری در طرح ریلی زاهدان-سرخس با توجه به منابع درآمدی شرکت راه‌آهن از مهمترین اخبار حوزه به شمار می آیند.

یزد

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، سیدعباس مشکاتی به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان یزد منصوب شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی سیدعباس مشکاتی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد را به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، منصوب کرد.

همدان

معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی استان همدان گفت: پروژه نهاوند-آورزمان- ملایر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ردیف ملی قرار گرفته است.  "حبیب نادیان رفیع"  با بیان اینکه در حال حاضر روستاهای بالای ۵۰ خانوار از صد درصد راه آسفالته برخوردار هستند اظهار کرد: در مجموع ۹۹.۴ درصد از راه‌های روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند. وی گفت: راه غیر آسفالته روستاهای باقی‌مانده استان برخی در دست اجراست اما برخی دیگر به دلیل عدم تخصیص اعتبار با کندی ساخت پیش می‌رود. وی افزود: در حال حاضر طول راه‌های روستایی استان ۳ هزار و ۳۷۰ کیلومتر است که تاکنون ۲ هزار و ۷۲۴ کیلومتر این راه‌ها آسفالت شده‌اند و ۳۷۷ کیلومتر راه غیر آسفالته برای زیر ۵۰ خانوار است.

همچنین طی ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی نماینده این وزارتخانه در کمیسیون تشخیص موضوع ماده ۱۲ قانون زمین شهری در سطح استان همدان منصوب شد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ابلاغی نماینده این وزارتخانه در کمیسیون تشخیص موضوع ماده ۱۲ قانون زمین شهری در استان همدان را منصوب کرد.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در آذرماه سال جاری تعداد تردد در آزادراه‌ها و محورهای ترانزیت استان زنجان، شامل آزادراه زنجان- قزوین، آزادراه زنجان- تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه، ۷۱ درصد از کل ترددها در محورهای استان را به خود اختصاص داده‌اند. عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به آمار موجود در آذرماه سال جاری، تعداد تردد در آزادراه‌­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می‌­شود، جمعا ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۶۲ تردد است که حدود ۷۱ درصد از کل تردد در محورهای استان را شامل می‌شود. وی افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان، در آذرماه سال جاری تعداد ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۲۸ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

خراسان شمالی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۰۴ مورد تجاوز به حریم جاده‌های خراسان شمالی گفت: فنس‌کشی‌ و ایجاد راه‌های دسترسی غیرقانونی بیشترین موارد تخلفات است و برخورد با بیش از ۵۰ مورد تخلفات تجاوز به حریم جاده‌ها، منجر به قلع و قمع شده است. علی پرتونیا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ایام اخیر علاوه بر شناسایی ۱۰۴ مورد تجاوز به حریم جاده‌های خراسان شمالی، برخورد با بیش از ۵۰ مورد تخلفات تجاوز به حریم جاده‌ها، منجر به قلع و قمع شده است.وی افزود: حفظ حریم برای توسعه راه در آینده و همچنین ارتقای ایمنی راه حائز اهمیت است.

کردستان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای دومین سال متوالی اداره راه و شهرسازی کردستان رتبه اول جشنواره شهید رجایی را به دست آورد. شهرام ملکی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در جشنواره شهید رجایی و ارزیابی‌های انجام شده عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان کردستان، راه وشهرسازی کردستان با نصب العین قرار دادن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تلاش در مسیر تحقق برنامه‌های اصلاح نظام اداری و عملکرد سال ۱۳۹۶ براساس مجموع امتیاز شاخص‌های عمومی و اختصاصی حائز رتبه اول در گروه زیر بنایی و تولیدی شد. ملکی ادامه داد: این موفقیت حاصل تلاش و سخت‌کوشی مجموعه عوامل و تلاشگران عرصه راه و شهرسازی اعم از همکاران و مشاوران و پیمانکاران است.

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است. رامین محمودی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان و رسیدن به میانگین کشوری از جمله اولویت‌های مورد نظر ما بوده که در همین راستا امسال نیز با جدیت و تلاش مضاعف توانسته‌ایم با اجرای ۲۸ پروژه در سطح شهرهای استان بالغ بر ۶۵ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کنیم. محمودی با اشاره به مشکلات اعتباری و همچنین هزینه بر بودن پروژه‌های راهسازی به ویژه در استان کردستان گفت: برای این حجم آسفالت انجام شده حدود ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

خراسان رضوی

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور از سوی مسئولان شهری، نماینده استان و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفت. سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در آیین بهره‌برداری و افتتاح از ۷ طرح و پروژه در ایستگاه نیشابور که با حضور معاون وزیر و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، با اعلام خبر اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور گفت: زمان آغاز این طرح بستگی به میزان استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از آن دارد و بر اساس آن، این ایستگاه در بخش‌های مختلف خدمات ارائه خواهد داد. وی در جمع نمایندگان رسانه های خبری محلی، با تشریح عملکرد راه‌آهن در سال جاری و مقایسه آن با مدت زمان مشابه سال پیش افزود: تاکنون در حوزه تن کیلومتر نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به عدد ۳۵ میلیارد تن کیلومتر دست‌یابیم.

مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان خراسان شمالی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پیش از سفرهای نوروزی تبادل بزرگ بابا امان، بزرگراه کنارگذر چهارخطه بجنورد و بخشی از باند دوم محور بجنورد- گرگان به بهره‌برداری می‌رسد. خادمی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی استان خراسان شمالی گفت:‌ محور بهشهر- گرگان- بجنورد-قوچان از مهمترین محورها در اتصال نواحی شمال و شمال غربی کشور به مشهد مقدس است و از این رو تکمیل شدن این محور نقش اساسی در ترافیک عبوری بین استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد داشت.وی طول این محور را ۵۶۲ کیلومتر عنوان و اضافه کرد:‌ تاکنون بیش از ۴۳۵ کیلومتر از این محور تکمیل و به صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی در ۱۳۰ کیلومتر باقیمانده در دست اجرا است.

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از جداسازی مسیر رفت و برگشت در محور کیاکلا به جویبار به طول ۶/۴ کیلومتر با نصب نیوجرسی مفصلی با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال خبر داد . سیدمحمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ایمنی حمل و نقل یکی از زیربخشهای اصلی در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر می‌باشد . در این راستا اداره کل راه و شهرسازی برای اولین بار در سطح استان به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و کاهش انحرافات که یکی از علت های اصلی تصادفات جاده‌ای است اقدام به جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا به جویبار نیوجرسی مفصلی به طول ۶/۴ کیلومتر کرده است.  مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: استفاده از حفاظهای بتنی (نیوجرسی) با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده ها، به سبب توانایی بالا در کنترل خودروهایی که از مسیر منحرف می‌شود میتواند بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش دهد .

در ادامه مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران و جمعی از مسئولین ذیربط از راههای سیل زده غرب استان بازدید کردند. حسن فدایی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بخش مرکزی شهرستان تنکابن، ضمن اشاره به اینکه اعتبارات ۱۳۶ میلیارد تومانی راه‌های روستایی کشور ناچیز است، اظهار داشت: ابلاغ اعتبار۱۳۶ میلیارد تومانی امسال برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور بسیار ناچیز است و برای افزایش این بودجه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. وی افزود: در راستای افزایش اعتبارات راه‌های روستایی کشور طرحی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی نمایندگان مجلس مصوب گردید اما متاسفانه این طرح در شورای نگهبان مورد قبول واقع نشد و پیگیر در جهت رفع این مشکل هستیم.

اردبیل

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مــرزی بیله سوار با حضور رییس جمهوری خبر داد. علی رحمتی با اعلام خبر افتتاح فاز دوم پایانه مـرزی بیله‌سوار با حضور رئیس جمهوری گفت: فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، شامل ۹ هکتار محوطه سازی، نمازخانه با زیربنای ۴۰۰مترمربع، سه ساختمان اداری در مجموع با زیربنای ۷۰۰ متر مربع،۸۶ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی با سالن ها و مراکز تجاری عظیم یکی از نمونه‌ترین پایانه‌های مرزی در کشور است که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در سفر رییس جمهور مورد به استان اردبیل افتتاح شود.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان به دنبال بارش برف گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران تمامی راه‌های روستایی در سطح استان برف روبی و بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد. علی رحمتی افزود: به دنبال بارش برف که از روز جمعه در استان شاهد آن بودیم راه ارتباطی ۳۳۰ روستای اردبیل مسدود شده بود که با توقف نسبی بارش‌ها راهداران به این محورها اعزام شدند تا نسبت به بازگشایی مسیرهای ۱۴۰ راه روستایی اقدام کنند و هم اکنون راه کلیه روستاها بازگشایی شد. عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران تمامی راه‌های روستایی در سطح استان برفروبی و بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد و در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در سطح استان بازگشایی شده است.

قم

مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای از اجرای طرح مطالعات مدیریت سرعت در سطح راه‌های استان قم خبرداد . به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، نخستین مرحله از طرح مطالعاتی (مدیریت سرعت ) در سطح راههای استان قم اجرایی شد .  جواد هدایتی مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد : با حضور کارشناسانی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) وبه منظور بررسی و ارائه طریق جهت افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای، طرح مطالعاتی مدیریت سرعت ( تناسب سرعت، راه و خودرو )در سطح تعدادی از محورهای مواصلاتی استان قم اجرا شد.

قزوین

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در نشست با مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قزوین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با اقلیم و انجام آزمایش‌های مربوط به آن از اولویت‌های مورد نظر در راهسازی و احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی است. مجتبی دائی دائی در جلسه مشترک روسای ادارات حوزه مهندسی و ساخت با مدیریت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و طی بازدید از این آزمایشگاه عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های وزیر راه و شهرسازی و دستورالعمل ابلاغی، بکارگیری فناوری‌های نوین جهت ارتقای کیفی پروژه‌ها از موضوعات مورد پیگیری این اداره کل است. وی افزود: انجام آزمایش‌های جدید و متناسب با این تکنولوژی‌ها، تسهیل در فرآیند اداری تهیه و ارایه نتایج آزمایش‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت آزمایشگاه در آموزش مهندسان در بخش‌های اجرا و نظارت از جمله توافقات انجام شده با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در این جلسه بوده است.

هرمزگان

با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات محور بندرعباس – سیرجان بازدید به عمل آمد. نصر، مدیرکل دفتر مدیریت بحران وتجهیز ماشین آلات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور از راهدارخانه‌ها و ماشین آلات محور بندرعباس به سیرجان به همراه معاون راهداری و سرپرست اداره ماشین آلات این اداره کل از ماشین آلات متوقف در انبار شهید نامجو بازدید کردند.  با توجه به توقف ۸۵ دستگاه ماشین آلات در انبارشهید نامجو این مقام مسئول اظهار کردند که در اسرع وقت، زمانی معاون دفتر ایشان جهت بررسی و برآورد و نحوه تعمیر و بازسازی به بندرعباس اعزام خواهد شد و قول مساعدت جهت راه اندازی تعدادی از ماشین آلات مذکور را دادند.

همچنین در سیزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان، ایجاد زیرساخت های تفریحات دریایی در سواحل این استان مورد تأکید قرار گرفت و آخرین وضعیت راه اندازی سامانه تک پنجره صدور مجوز سازه های دریایی و اجرای طرح حدنگار اراضی ساحلی تشریح شد. "فریدون همتی" استاندار هرمزگان در سیزدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار داشت: با معرفی جاذبه‌های کم نظیر مناطق ساحلی هرمزگان می‌توان گردشگران بسیاری را جهت بازدید از این مناطق جذب کرد. وی خاطرنشان کرد: برنامه های توسعه و ساماندهی سواحل برای شهرهای ساحلی و جزایر هرمزگان به ویژه جزایر هرمز و لارک نیز باید به طور جدی پیگیری و اجرایی شود. همتی با بیان اینکه طرح های جدیدی برای ساماندهی و زیباسازی سواحل شهر بندرعباس و دیگر مناطق ساحلی و جزایر هرمزگان در دست اجراست، عنوان کرد: احداث بلوار ساحلی شرق بندرعباس، ایجاد پارکینگ شناورهای شخصی، احداث برج ساحلی به عنوان نماد شهر بندرعباس، ساماندهی خورها و توسعه و زیباسازی ساحل سورو از جمله این برنامه هاست.

در جلسه شورای حمل و نقل استان که با حضور مدیران این حوزه در محل اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان برگزار شد، غلامحسین شیری اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در حوزه راه روستایی که در نوع خود بی نظیر بوده و یک رکورد ملی در حوزه احداث راه روستایی محسوب می شود، اجرای آسفالت یک هزار کیلومتر راه روستایی در طول یکسال است. وی افزود: این میزان در سال ۹۶ توسط ریاست محترم جمهور و با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. در حال حاضر نیز طرح آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر دوم برای برخوردار نمودن روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در حال اجراست که تا کنون ۶۲۸ کیلومتر زیر ساخت آن آماده و ۳۱۰ کیلومتر آن نیز آسفالت شده است. پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در طرح هزار کیلومتر دوم به ۶۵ درصد می‌رسد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه قیر به صورت رقابتی در بورس عرضه می‌شود، گفت: اختصاص محدود سهمیه دولتی این محصول اجرای پروژه‌های راهسازی استان را کند کرده است. عباس پورسلان اظهار داشت: قیمت اغلب مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های راهسازی در سال جاری تحت تاثیر نوسانات قیمت در بازار و همچنین سیاست گذاری‌های اقتصادی قرار گرفته است. وی گفت: یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های ما در عرصه راهسازی بحث تامین نیازهای اولیه است که این محصول یکی از اصلی‌‌ترین این نیازها به شمار می‌‌رود.

آذربایجان شرقی

اداره کل راه‌آهن آذربایجان (تبریز)، استفاده بهینه از واگن‌های ایرانی در مقصد ترکیه را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون با این روش ۴۳۹ واگن به ظرفیت ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن کالا به این کشور صادر شد. شاپور ارصلانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با اعلام این مطلب گفت: عمده این بارها آهن‌آلات و میلگرد بوده که از مبادی مختلف به ترکیه ارسال شده است. وی افزود: با بررسی‌ها و رایزنی‌هایی که از سوی همکاران این اداره کل صورت گرفت، مشخص شد که میزان زیادی آهن‌آلات از مرزهای زمینی بازرگان و سرو به ترکیه صادر می‌شود، از این رو با شناسایی صاحبان عمده این کالاها و رایزنی با آن‌ها، این بارهای حجیم به ریل منتقل شد. ارصلانی با بیان اینکه چنانچه این روند ادامه داشته باشد حتماً برای حمل و نقل ریلی با صادرکنندگان این کالاها تفاهم نامه‌ای امضا خواهیم کرد، افزود: همچنین محصولات صادراتی مانند الکل، نمک دریایی، ذغال سنگ و قیر را با استفاده از انواع واگن‌های داخلی و خارجی از تبریز به ترکیه ارسال می‌کنیم.

اصفهان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۱۱ درصد از کل بار کشور توسط ناوگان حمل ونقل استان اصفهان جابه جا می‌شود. نخستین همایش پدافند غیرعامل صنعت حمل ونقل استان اصفهان در سالن همایش‌های شرکت  حمل ونقل توکا با حضور نماینده ویژه استاندار اصفهان، معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بنیاد مسکن، شهرداری و سایر دستگاه‌های مختلف استان و همچنین با حضور ۱۰۰ راننده برای مدیریت بحران‌های پیش بینی نشده در بخش حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان برگزار شد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن زاهدان-سرخس به دو روش BOT و PPP را با توجه به دخیل بودن منابع درآمدی شرکت راه‌آهن نیازمند بررسی‌ و کار کارشناسی بیشتر دانست. مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره روش‌های سرمایه‌گذاری مطلوب در طرح احداث راه‌آهن زاهدان–بیرجند-یونسی اظهار کرد: بر مبنای کلی دو روش تامین مالی را می‌توان مدنظر قرار داد: الف) روش EPCF که در آن دولت برای احداث پروژه نسبت به صدور و ارائه تضامین حاکمیتی اقدام می‌نماید، ب) روش PPP که در آن دولت می‌تواند از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به تامین مالی و اجرای پروژه اقدام نماید. مهدی حیدری بابیان اینکه هر دو روش در خصوص پروژه ریلی زاهدان–بیرجند–یونسی امکان پذیر است، افزود: در صورت اجرای پروژه راه‌آهن زاهدان-سرخس به روش BOT، با هدف افزایش توجیه پذیری مالی طرح می‌بایست بخشی از درآمدهای فعلی شرکت راه‌آهن در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد که این امر نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتر است.

بوشهر

با حضورمدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جلسه‌ای با حضور شرکت‌های فعال کشتیرانی در سالن جلسات برج بندر برگزار شد. سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: در راستای تعامل هرچه بهتر و بیشتر و همچنین تسهیل در انجام امورات مرتبط ، نشستی با شرکت های نمایندگی کشتیرانی در سالن جلسات برج بندر برگزارشد.

ایلام

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه چهارخطه ورودی شهر دره شهر از پیشرفت ۲۵ درصدی این پروژه خبر داد. کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه مدیران و رؤسای ادارات ستادی با حضور فرماندار شهرستان دره شهر از پروژه چهار خطه ورودی شهر دره شهر بازدید کردند. کاظمی پروژه چهارخطه ورودی شهر دره شهر را یک پروژه ضروری برای این شهرتاریخی دانست و افزود: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان قطعه اول این طرح به طول ۵ کیلومتر به مرحله اجرا در آمد و هم اکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.