| کد خبر: 179961 |

◄ رییس جمهور موافق تفکیک وزارتخانه‌هاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح تفکیک وزارتخانه‌ها انتقاد کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح تفکیک  وزارتخانه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلام محمد زارعی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم بودجه سال 98 کاهش هزینه‌های جاری و تاکید بر رشد بودجه عمرانی و سرمایه‌گذاری است، گفت: طرح تفکیک وزارتخانه‌ها در تضاد با اولویت‌ها و سیاست‌های بودجه سال آینده است.

او در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح تفکیک وزارتخانه‌ها از لحاظ ساختار مدیریتی کار سنگینی است و در عین حال در زمینه اقتصادی نیز دولت و کشور را متحمل هزینه‌های زیادی خواهد کرد.

زارعی ادامه داد: تصویب یک فوریت این لایحه اگرچه اکنون به عنوان مساله مهم و اولویت‌دار مجلس مطرح نیست اما خود این موضوع تا حدود زیادی ذهنیت جامعه و افکار عمومی و حتی کارکرد وزارتخانه‌های مشمول تفکیک و تغییر را درگیر خود کرده است.

این نماینده مجلس گفت: لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها از یک منظر قابل بررسی است و باید به آن توجه جدی شود اما شرایط کنونی، زمان مناسبی برای مطرح کردن آن نیست و باز هم مشمول مرور زمان خواهد شد.

این در حالی است که چندی پیش حسن روحانی  گفته بود: به دنبال جداسازی مسکن و شهرسازی از راه و حمل‌ونقل و بازرگانی از صنعت و معدن بودیم و ر حال حاضر هم این کار را ضروری می‌دانم، اما به هر دلیلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی نکردند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: این به نفع کشور بود که در شرایط تحریم این وزارتخانه‌ها تفکیک شوند. ما در شرایط تحریم به یک وزارتخانه بازرگانی فعال نیازمند هستیم، اما صنعت و معدن و تجارت هم در این وزارتخانه وجود دارد و کار پیش نمی‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.