| کد خبر: 175108 |

رشوه عجیب یک معاون وزیر برای فرار از بازنشستگی

نماینده مجلس گفت: یکی از معاونین وزرا 600 میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند ولی با پاک کردن یک صندوق درست‌شدنی نیست و این‌ها قابل‌ردیابی است.

تین نیوز

در اتفاقی عجیب یکی از معاونان وزرا 600 میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مجلس که این خبر را اعلام کرده می‌گوید:یکی از معاونین وزرا ۶۰۰ میلیون تومان به یک صندوق تامین اجتماعی رشوه داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند.

وی افزود: در قانون فهرست موسسات غیردولتی مصوبه سال78 نوشته که شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آنان مادامی‌که 50درصد سهام آن متعلق به شهرداری باشد جزو موسسات عمومی غیردولتی است.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری دایره شمول فراگیری دارد گفت: بعضی خود خوانده می‌گویند ما شامل نیستیم درصورتی‌که اصل ماده‌واحده بسیار شمول پذیر است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه نمایندگان به نفع خود رای دادند بابیان اینکه نمایندگان مجلس به ضرر خود رای دادند گفت: اگر نماینده مجلس دور بعد رای نیاورد نمی‌تواند معاون وزیر استاندار یا سفیر شود و فقط می‌تواند سفیر باشد.

وی در پاسخ به کسانی میگویند نه من به ازای مسئولیتم حقوق نمی‌گیرم تصریح کرد: ما اینجا لفظ به‌کارگیری بردیم. یعنی حتی فرد افتخاری هم کار کند نمی‌تواند در آن سمت باشد. فقط به‌عنوان مشاور با یک‌سوم زمان اداری و یک‌سوم حقوق باشد و حالت قراردادی پیدا می‌کند و حق امضای اداری و مالی هم ندارد.

وی بابیان اینکه متاسفانه خیلی دنبال راه‌های دور زدن یا فرار از اجرای قانون هستند و ما روزانه شاهد راه‌های نوینی برای خلاص شدن از قانون هستیم ولی دستگاه‌های اجرایی و مجلس بر اجرای آن نظارت دقیق خواهد کرد.

این نماینده مجلس به راه‌های دور زدن این قانون اشاره‌کرده و گفت: افزایش درصد جانبازی مطرح بود که جلسات کمیسیون پزشکی بنیاد شهید برای چند ماهی به تعویق افتاده است که این اقدام جای تشکر از دولت دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن اشاره به اینکه یکی دیگر از شیوه‌ها استفاده از تفاوت سن بازنشستگی در نهادهاست، گفت: سن بازنشستگی در دستگاه‌ها متفاوت است و یکی از شیوه‌ها این است که حق‌وحقوق بازنشستگی خود را برمی‌گردانند تا سنوات خدمتی خود را افزایش دهند که تمامی این‌ها قابل‌شناسایی و ردیابی هست.

وی ادامه داد: یکی از معاونین وزرا 600 میلیون به یک صندوق تامین اجتماعی داده تا سوابق خدمتی‌اش را حذف کند ولی با پاک کردن یک صندوق درست‌شدنی نیست و این‌ها قابل‌ردیابی است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر مبادرت همه دستگاه‌ها برای عمل به قانون بازنشستگی تصریح کرد: شورای نگهبان یکی از پیشگامان اجرا هست و در بدنه نیروهای اداری خود برای اجرای این قانون گام برمی‌دارد و مطمئن هستم این رویکرد روبه‌جلوی شورای نگهبان برای همه دستگاه‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون افرادی که خود را بازنشسته نمی‌کنند اظهار داشت: طبق قانون برای مشاغل حساس سن بازنشستگی 65 سال و برای مشاغل عادی 60 سال است ولی قانون خدمات کشوری نیز در آستانه اصلاح است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.