| کد خبر: 147875 |

رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی

◄ تقویت بخش تعاون و خصوصی تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد

رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در تقویت و رشد بخش‌های تعاونی و خصوصی کشور است.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزازقزوین-رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در تقویت و رشد بخش‌های تعاونی و خصوصی کشور است.

به گزارش خبرنگار ما، داوود محمدی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان قزوین تصریح کرد: باید با فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی امور را به مردم واگذار کنیم.

وی بیکاری را به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: باید برای حل این مشکل تمامی مسؤلان عزم جدی داشته و با تقویت روحیه تعاون و نگرش و بها دادن به بخش‌خصوصی در این راه گام‌های جدی برداریم.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا افق سال 1405 باید برای 15 میلیون جویای کار در کشور شغل ایجاد شود این در حالی است که در بهترین شرایط سالانه قادر به ایجاد 700 هزار شغل درکشور هستیم. پس باید با سرعت به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور پیش برویم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر تلاش برای ارتقای رتبه کشور در فضای کسب‌وکار گفت: با تحقق این مهم شاهد رونق اشتغال پایدار و اقتصادپویا در کشور خواهیم بود.

وی‌ خاطرنشان کرد:نظام بانکی کشور نیازمند اصلاحات است و این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد تا بتوان از این رهاورد برای فعالان تولید انگیزه ورغبت بیشتری ایجاد کرد.

محمدی، یکی از راه‌های عبور از مشکلات اقتصادی کشور را کوچک‌سازی بدنه دولت عنوان کرد وافزود: باید باور داشته باشیم که راه نجات اقتصاد کشور کوچک‌سازی بدنه دولت و برون‌سپاری فعالیت‌ها و افزایش فعالیت دربخش‌های تعاونی وخصوصی است.

وی  با اشاره به نقش اثرگذار تعاونی‌ها  لزوم حمایت بیش‌تر از فعالان این  بخش‌ها را موردتأکید قرار داده وگفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، به این موضوع توجه جدی داشته و با اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به یاری وحمایت  بخش تعاون شتافته است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.