| کد خبر: 168233 |

مصوبه مجلس برابر با به رسمیت شناختن صنف کولبری است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: وقتی کولبری در مجلس به عنوان شغل مصوب می‌شود، به این معنا بوده که به رسمیت شناخته شده است.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: وقتی کولبری در مجلس به عنوان شغل مصوب می‌شود، به این معنا بوده که به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سید جواد حسینی کیا در واکنش به اظهارنظر رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه مشاغل برای بیمه شدن یا باید دارای کارگاه بوده یا کد مشخص داشته باشند اما کولبرها جزو صنوف مشخصی نیستند که بتوانند از امکان بیمه استفاده کنند گفت: ما باید در هر شرایطی تابع قانون باشیم، بنابراین وقتی کولبری به عنوان شغل مصوب می‌شود، به این معنا است که به رسمیت شناخته شده است به همین دلیل باید دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت کولبران را ساماندهی کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در بیان اقداماتی که دولت باید در جهت ساماندهی کولبران انجام دهد ادامه داد: قطعا این افراد باید شناسنامه‌دار شوند تا بتوانند در چارچوب خاصی فعالیت کنند، ضمن اینکه باید سازمان‌های بیمه‌گر را موظف کنند که این افراد را تحت پوشش قرار دهند تا هم از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند و هم بتوانند از خدمات بیمه‌ها بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: وقتی قانون اصل کولبری را به رسمیت شناخته است قطعا این ظرفیت هم وجود دارد که کولبران یک صنف تلقی شوند و در پی آن سازمان‌های بیمه‌ای هم کولبران را تحت پوشش قرار داده و به آنها همچون سایر صنوف خدمات ارائه دهند.

این نماینده مجلس در دوره دهم، با اشاره به دلیل تاخیر در ساماندهی کولبران با وجود مصوبه مجلس یادآورشد: البته تاکنون نگاه به وضعیت کولبری بوده است، به این صورت که آیا می‌توان این کار را انجام داد و اینکه آنها تا چه میزان می‌توانند در قالب کولبر کالا وارد کنند و ارائه تسهیلات رفاهی و بهره‌مندی از خدمات بیمه مطرح نشده است، اما در شرایط کنونی که این شغل پذیرفته شده می‌توان این مطالبات آنها را نیز پیگیری کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تصریح کرد: هم‌اکنون باید برای تحقق مطالبات کولبران و ساماندهی آنها طرحی در مجلس تدوین شود و به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شود تا بتوان از طریق تصویب آن مشکلات این قشر را نیز برطرف ساخت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.