| کد خبر: 163748 |

◄ از پتانسیل بالای قطب سوم خودروسازی ایران استفاده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس استفاده از پتانسیل بالای قطب سوم خودروسازی ایران را در همکاری با برندهای معتبر دنیا را از موارد ضروری صنعت خودروسازی اعلام کرد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس استفاده از پتانسیل بالای قطب سوم خودروسازی ایران را در همکاری با برندهای معتبر دنیا را از موارد ضروری صنعت خودروسازی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز، سیدجواد حسینی‌ کیا گفت: ایجاد خودروسازی که توان رقابت با برندهای اروپایی را داشته باشد یک نیاز جدی است که منابع مالی سرگردان مردم  را نیز جهت خواهد داد.

او در ادامه گفت: یکی از ضرورت‌های کشور ایجاد قطب سوم در خودروسازی است که در این مدت علی‌رغم تلاش‌های  سایپا و ایران‌خودرو انتظارها برآورده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا می‌توان این قطب سوم را در قالب همکاری با برندهای معتبر دنیا دید، اظهار داشت: این ظرفیت نیز وجود دارد و می‌توان از شرکت‌های معتبر صاحب برند و سرمایه‌گذاری داخلی استفاده  کرد تا با یک نام جدید بتوانند بازارهای روز را کسب کنند.

به گزارش خانه ملت، حسینی کیا درباره لزوم جذب سرمایه‌های مردم در صنعت خودروسازی گفت: مردم سرمایه مالی خود را در مؤسسات سرمایه‌گذاری می‌کردند و این مؤسسات به دلیل بنگاه‌داری در محل‌های دیگر ورشکسته می‌شدند .

 عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای ایجاد خودروسازی قابل‌رقابت با برندهای اروپایی در این بخش می‌توان یک کنسرسیوم از چند شرکت ایجاد کرد تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و دولت نیز نظارت جدی بر این مجموعه داشته باشد تا به انحراف نرود و افق 10 ساله‌ای را برای آن پیش‌بینی کند که ظرف ده سال محصولات تولیدی آن به اروپا صادر شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.