| کد خبر: 161462 |

◄ بودجه 41هزار میلیارد تومانی برای یارانه‌ها

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در صحن مجلس گفت: تصویب افزایش درآمد یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تا 41 هزار میلیارد تومان منجر به حذف بخشی از افراد از اخذ یارانه است.

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در صحن مجلس گفت: تصویب افزایش درآمد یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تا 41 هزار میلیارد تومان منجر به حذف بخشی از افراد از مقوله دریافت یارانه است.

به گزارش تین‌نیوز،  محمدباقر نوبخت  در جلسه علنی امروز مجلس گفت: با  پیشنهاد ۴۱ هزار میلیارد تومانی برای افزایش درآمد یارانه‌های نقدی و غیر نقدی موافقیم.

او ادامه داد: هرچند که این عدد با ۴۶ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت فاصله دارد و باید برای حذف افرادی که بی‌نیازهستند، فکری کنیم.

به گزارش تین‌نیوز پیشنهاد این مقدار افزایش درآمد یارانه‌های نقدی و غیرنقدی  از سوی  حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان مطرح شد.

به گزارش مهر، نوبخت ادامه داد:  دولت در سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند؛ درحالی‌که این مبلغ در سال‌های گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوارها هم ۴ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم؛ اما در ادامه، دولت باهدف پرداختن به کارهای دیگر مبلغ یارانه‌ها را از ۴۶ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان در لایحه کاهش داد، اما این پیشنهاد دولت با موافقت مجلس روبرو نشد و البته نمایندگان مردم حتماً بهتر مصلحت را تشخیص می‌دهند.

وی افزود: اگر درآمد ۲۳ یا ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه‌ها تصویب می‌شد، یارانه‌ نقدی نیمی از افراد یارانه‌بگیر برای سال آینده حذف می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.