| کد خبر: 157083 |

◄ اعلام نیاز کنید تا یارانه بگیرید

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در مورد حذف یارانه‌ها در سال 97 گفت: یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود. نه کسانی که دولت آن‌ها را نیازمند می‌داند و چه کسانی که اعلام نیاز کنند یارانه‌شان قطع نمی‌شود.

تین نیوز

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در مورد حذف یارانه‌ها در سال 97 گفت: یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود. نه کسانی که دولت آن‌ها را نیازمند می‌داند و چه کسانی که اعلام نیاز کنند یارانه‌شان قطع نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته گفت: در بودجه سال 97 بخش عمده بودجه به استان‌ها اختصاص‌یافته و استان‌ها قادرند تا 50 درصد صرفه‌جویی استان در بودجه را صرف طرح‌های عمرانی کنند.

او گفت:​ مالیات در بودجه سال بعد افزایش نیافته و با احتساب تورم 9 درصد قیمت‌ها محاسبه‌شده است.

محمدباقر نوبخت افزود: معافیت‌های مالیاتی در بودجه 97 مانند امسال در نظر گرفته‌شده است.

او بابیان اینکه کل بودجه سال آینده حدود ۱۰ درصد رشد دارد گفت: حقوق کارکنان اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال ۹۷ ده درصد افزایش می‌یابد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: دولت در صورت اجرای مصوبه سال گذشته مجلس جهت حذف یارانه 20 تا 30 میلیون نفر خواهد توانست 15 هزار میلیارد تومان از این منابع را آزاد کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بابیان اینکه امسال مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی سه و چهاردهم برابر افزایش‌یافته است افزود: تا ۷۰۰ هزار تومان به خانواده‌های ۵ نفر به بالا پرداخت می‌شود.

وی افزود: طبق مجوز مجلس، دولت قادر است هرسال منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را تا 48 هزار میلیارد تومان افزایش دهد اما تنها 24 هزار میلیارد تومان از این ظرفیت استفاده‌شده است.

نوبخت افزود در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص یافت که امسال این اعتبار به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و درصددیم این اعتبار را تا پایان سال به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسانیم.

او گفت: برنامه ایجاد اشتغال گسترده از محل اصلاح قیمت‌ها و صندوق توسعه در سال آینده به اجرا درمی‌آید.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: ۷۴ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها، صندوق‌ها و نظام بانکی برای مابه‌التفاوت سود و وجوه اداره شده و به‌منظور ارزان کردن سرمایه‌گذاری در سال ۹۷ اختصاص می‌یابد.

نوبخت گفت: هزینه‌های جاری دولت در سال آینده ۲۷۶ هزار میلیارد تومان است.

او بابیان اینکه فروش 2.4 میلیون بشکه نفت به قیمت حدود ۵۵ دلار برای بودجه سال آینده پیش‌بینی‌شده است گفت: مجموع درآمدهای نفتی؛ ۵۰ میلیارد دلار معادل حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین محاسبه نرخ دلار را برای سال آینده ۳۵۰۰ تومان، تورم را ۹ درصد و رشد اقتصادی سال ۹۷ را 6.5 تا ۷ درصد اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: سال آینده مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان باید بابت پول اوراقی که سررسیدش آمده پرداخت شود.

نوبخت گفت: هم‌اکنون ۷۲ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که شش هزار طرح آن ملی و مابقی استانی است.

وی افزود: مجموع درآمدهای دولت در سال ۹۷؛ ۲۴۷ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۴ هزار میلیارد آن درآمدهای عمومی، ۱۰۶ هزار میلیارد درآمدهای فروش نفت و ۴۷ هزار میلیارد تومان اوراق ملی است.

نوبخت افزود: ۳۲ درصد از منابع فروش نفت به صندوق توسعه واریز می‌شود و معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان از این صندوق برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار برنامه ششم توسعه اختصاص خواهد یافت.

وی مجموع اعتبارات طرح‌های عمرانی کشور در سال آینده را ۱۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به روش مشارکتی خصوصی- عمومی جذب خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، هرسال باید ۹۵۵ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شود که نیازمند ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

نوبخت گفت: پیش‌بینی ما این است که علاوه بر بیکاران موجود​، هرسال ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار نیروی کار جدید و متقاضیان شغل در کشور اضافه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.