| کد خبر: 161031 |

پورسیدآقایی مطرح کرد:

◄ پیشنهاد شهرداری به مجلس برای جایگزینی موتورسیکلت‌ برقی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار ی تهران از ارئه پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی به منظور جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با نوع بنزین‌سوز آنها خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار ی تهران از ارئه پیشنهاد به مجلس برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با نوع بنزین‌سوز آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمحسن پورسیدآقائی اظهار کرد: شهرداری تهران در تلاش است تا با تخصیص یارانه به خرید متورسیکلت‌های برقی، استفاده کنندگان از موتورسیکلت‌های کاربراتوری را تشویق به جایگزینی وسیله نقلیه خود کند.

وی با تاکید بر این نکته که، شهرداری تهران به تنهائی قادر به تامین منابع مالی چنین طرح بزرگی نیست، تصریح کرد: طبق آماری که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مادست داده است، روزانه حدود 600‌ هزار موتورسیکلت تنها به منطقه 12 شهر تهران وارد می‌شوند و علاوه بر این، پیمایش سالانه موتورسیکلت‌ها در تهران، در‌مجموع چهارهزارو 700 میلیون کیلومتر است که برابر با 13 درصد کل پیمایش وسایل نقلیه پایتخت است.

پورسیدآقایی با بیان این مطلب که «بر‌این‌اساس، می‌توان گفت سهم موتورسیکلت بیشتر از پیمایش همه وسایل نقلیه دیگر شهر است»، افزود:  حالا اگر در کنار این میزان پیمایش، این امر را که موتورسیکلت‌ها در هر کیلومتر، 15 گرم دوده به حلق مردم می‌دهند، قرار دهیم، می‌توان خطر وحشتناک این وسیله نقلیه را برای سلامتی شهر و مردم محاسبه کرد.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، از سوی شهرداری تهران پیشنهاداتی به منظور یافتن راهکار مناسب در زمینه کاستن ناشی از تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، اما متاسفانه پاسخی تا به امروز دریافت نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر این مهم که شهرداری در امور گسترده حمل‌ونقل که اتفاقا نیاز به نوسازی وسیع دارد، به تنهائی قادر به تامین منابع مالی نیست، گفت: در این راه از دولت و مجلس به منظور همراهی با شهرداری امداد می‌طلبیم.

پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند مساله آلودگی هوای تهران را حل کند، ابراز داشت: طبق برنامه قرار بود تا 100 هزار موتورسیکلت در طرح نوسازی گنجانده شوند که با احتساب 100 هزار دونیم میلیون تومان، قطعا شهرداری نمی‌تواند به تامین منابع مالی آن مبادرت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مهیا بودن زیرساخت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در تهران خبر داد و گفت: هر فرد به راحتی می‌تواند با استفاده از برق منزل خود نسبت به شارژ موتورسیکلت خود اقدام کند .

معاون شهردار تهران در امور حمل‌ونقل و ترافیک، خاطرنشان کرد: براساس آمار 26 تا 30 درصد آلودگی تهران، مربوط به موتورسیکلت‌ها است و به عبارتی دیگر، آلاینده‌های تولید‌شده این وسیله نقلیه، 16.2 درصد از منابع آلاینده متحرک شهر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.