| کد خبر: 158467 |

◄ واکنش پورسیدآقایی به اعتراض‌ سهمیه‌بگیران طرح ترافیک

در طرح جدید صدور مجوز ورود به طرح ترافیک بیش از 100 هزار آرم طرح ترافیکی که سال‌های سال است در اختیار برخی دستگاه‌های اجرائی قرار می‌گرفت، حذف شده و دیگر چیزی به نام سهمیه آرم طرح ترافیک پس از مصوب شدن آن در شورای عالی ترافیک و شورای شهر، وجود نخواهد داشت.

تین نیوز

برنامه‌ جدید شهرداری تهران برای توقف تخصیص آرم طرح ترافیک به دستگاه‌ها و سازمان‌ها و افراد خاص از سوی مدیریت شهر در طرح جدید صدور آرم طرح ترافیک، به نظر می‌رسد اعتراضات و مخالفت‌های برای اجرای طرح پیش‌روی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در تصویب و اجرای طرح وجود داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در طرح جدید صدور مجوز ورود به طرح ترافیک بیش از 100 هزار آرم طرح ترافیکی که سال‌های سال است در اختیار برخی دستگاه‌های اجرائی قرار می‌گرفت، حذف شده و دیگر چیزی به نام سهمیه آرم طرح ترافیک پس از مصوب شدن آن در شورای عالی ترافیک و شورای شهر، وجود نخواهد داشت.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران طرح جدید صدور آرم طرح ترافیک در کلیات با موافقت شورای عالی ترافیک، شورای شهر تهران و پلیس راهور همراه بوده و چنان‌چه جزئیات طرح به تصویب اعضای شورای شهر برسد در نیمه دوم سال 97 قطعا شاهد اجرای آن خواهیم بود، این در حالی است که بسیاری از این اتفاق قطعا ناخرسند خواهند شد.

روزگذشته در حین برگزاری نشست معاون حمل‌ونقل شهردار و قائم‌مقام وی، جمعی از خبرنگاران  با اجرای طرح جدید صدور آرم طرح ترافیک  مخالفت کردند و البته برخی از انتقادهای آنان به حق بود و بعض دیگر پایه واساس منطقی نداشت.

بر اساس این گزارش، محسن پورسیدآقایی که به تمامی سوالات با صبر و حوصله پاسخ می‌داد، با ادامه‌دار شدن انتقادات خطاب به کسانی که اصرار بر غیر منطقی بودن طرح جدید داشتند گفت: شما نیز بخشی از صد هزار نفری هستید که از دریافت آرم طرح ترافیک محروم می‌شوید و طبیعی است که چنین واکنشی به حذف سهمیه طرح ترافیک داشته باشید.

این سخنان و اعتراض‌ها در حالی در این نشست خبری اوج گرفت که معاون حمل‌ونقل و ترافیک مثال‌های روشنی از اجرای طرح در دیگر کشورها معرفی کرده و گفته بود اگر شورای شهر به تصویب طرح رای مثبت ندهد، قطعا اجرای طرح برای تکمیل به سال‌های بعد موکول خواهد شد.

به نظر می‌رسد با نیم نگاهی به نگرش شورای شهر و کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصویب این طرح دور از انتظار نباشد زیرا رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران در اظهار نظری گفته: در خیلی از موارد در خصوص طرح جدید طرح ترافیک با پلیس و شهرداری اشتراکات زیادی داریم و در خیلی از موارد نیز کارشناسان شهرداری معتقد هستنددر حال حاضر زیرساخت‌های عملی کردن آن پیشنهاد‌ات را نداریم.

علیخانی در ادامه یادآور شده است: شهرداری نمی‌تواند بی‌توجه به سیاست‌های شورا باشد و موضوع بازنگری در طرح ترافیک، یک تصمیم سه‌جانبه مابین شورا، شهرداری و شورای عالی ترافیک است و در این خصوص باید یک تصمیم مشترک گرفته شود، هر بخش نظرات و پیشنهادات خاص خود را داشتند و با یکدیگر درحال بحث و تبادل نظر هستیم جلسه‌ای در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل و طرح‌ها را بررسی کردیم.

بسیاری از کارشناسان شهری بر این باور هستند که طرح جدید طرح ترافیک از نقاط قوت زیادی برخوردار و نقاط ضعف قابل اصلاح فراوانی دارد و مطالعات کارشناسی با استفاده از تجربیات دیگر کشورها ما را بی نیاز از آزمون و خطائی خواهد کرد که در بسیاری موارد موجب توقف و به فراموشی سپردن پروژه‌های بزرگی شده است، طرح جدید ترافیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و دادن زمان بیشتر یکی از ضروریات اجرای طرح است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.