| کد خبر: 158080 |

به گزارش تین‌نیوز:

◄ پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با آلودگی هوا

رضایی مطرح کرد: سهم ۷۵ درصدی فرسودگی وسایل نقلیه در آلودگی هوای تهران/پیشنهاد اعتباردهی مجلس از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با آلودگی هوا

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با آلودگی هوا در کلان‌شهرها  در مجلس خبر داد..

به گزارش تین‌نیوز، رضا رضائی کوچی اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به فرسوده بودن وسایل نقلیه است.

وی در ادامه با انتقاد از بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرها به ویژه تهران گفت: بحث‌های شعاری و حرف‌های بدون عمل درمان آلودگی هوا نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ا تاکید بر این‌که زمان اقدامات مقطعی برای جبران آلوگی هوا به سر آمده است، افزود: بیش از 75 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به فرسوده بودن وسایل نقلیه است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل درون شهری بهترین راهکار پایدار مقابله با آلودگی هوا در کلان‌شهری همچون تهران است، تصریح کرد: در نظر گرفتن ردیفی در لایحه بودجه 97 کل کشور برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و همچنین مترو بهترین راهکار است تا آلودگی هوا تا حدودی کاهش یابد.

وی از ارایه پیشنهادی برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با آلودگی هوا خبر داد و گفت: با اعتبارات فعلی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی سال‌های سال به طول می‌انجامد از این رو لازم است با استمهال از صندوق توسعه ملی به روند توسعه این ناوگان سرعت ببخشیم.

رضایی با بیان اینکه «موتورسیکلت‌ها نیز نقش برجسته‌ای در آلودگی هوای تهران دارند، تصریح کرد: باید با حذف عوامل آلاینده هوا یک بار برای همیشه بهبود وضعیت را رقم زد زیرا اقدامات مقطعی دیگر جوابگو نیست و سلامت مردم در خطر است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: از برگزاری نشست‌های مستمر کمیسیون عمران مجلس با مسئولان مربوطه از جمله معاون حمل و نقل شهرداری تهران برای بررسی معضل آلودگی هوا خبر داد و گفت: در حین بررسی بودجه 97 کل کشور مشکل آلودگی هوا نیز در صدر دستور کارهای این کمیسیون قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.