| کد خبر: 154931 |

جلسه ویژه کمیسیون‌ها با لاریجانی؛

◄ تفکیک وزارتخانه‌ها، آری یا خیر؟

درپی انتشار خبر توافق روحانی و لاریجانی برای تغییرات اساسی در ساختار دولت و تائید آن از سوی عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی اما، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صحبت در مورد آن را منوط به تشکیل جلسه کمیسیون‌ها با رئیس پارلمان کرد.

تین نیوز

درپی انتشار خبر توافق روحانی و لاریجانی برای تغییرات اساسی در ساختار دولت و تائید آن از سوی  عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی اما، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صحبت در مورد آن را منوط به تشکیل جلسه کمیسیون‌ها با رئیس پارلمان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صدیف بدری با اشاره به ضرورت بررسی بیشتر در ارتباط با انتشار خبر تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی به دو وزارت‌خانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو بخش، افزود: در این خصوص بحث جدیدی در مجلس مطرح نیست و تا برگزاری جلسه مشترک کمیسیون‌های مجلس با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار نظری در این‌باره نباید صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که «تفکیک وزارتخانه‌های یاد شد تنها میان سران سه قوه مطرح بوده است»، گفت: تشکیل کمیسیون مشترک با حضور لاریجانی قطعا صحت و سقم موضوع یاد شده را مشخص خواهد کرد.

پیش از این عبدالرضا عزیزی اعلام کرده بود، سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد، امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شده و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر می‌کند.

 توافق شد تا وزارت‌خانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و حوزه عملکردش به این بخش معطوف باشد، سازمان محیط زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای، وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند و  وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم می‌شود.

بر اساس گفته‌ عزیزی، وزارت ورزش و جوانان نیز حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.

به گزارش تین‌نیوز، ظاهرا رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیش از زمان مقرر اقدام به اعلام این خبر کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.