| کد خبر: 153341 |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

مبلمان شهری ما متناسب با معلولین تعریف نشده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:امکان فعالیت های اجتماعی معلولین در سطح شهر بدون کمک گرفتن از فرد دیگری از مطالبات به حق معلولین است و ما قالب فراکسیون این موضوع را به دستگاه‌ها گوشزد می‌کنیم.

تین نیوز
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:امکان فعالیت های اجتماعی معلولین در سطح شهر بدون کمک گرفتن از فرد دیگری از مطالبات به حق معلولین است و ما قالب فراکسیون این موضوع را به دستگاه‌ها گوشزد می‌کنیم.

به گزارش مهر، زهرا ساعی؛ گفت: در حوزه اسییب های اجتماعی  یازده مورد مورد بررسی دقیق قرار گرفته شد که از میان آنها، اعتیاد، طلاق، بزهکاری حاشیه نشینی  از مهم ترین آنها برشمارده می‌شود، با توجه به بالا رفتن جمعیت هدف این آسیبها به مراتب بیشتر شده که باید به آنها رسیدگی عاجل شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: در کلان شهرها حاشیه نشینی یک معضل به حساب می‌آید و  ما دولت را  در برنامه ششم موظف کرده ایم که در حوزه های مختلف تدابیری اندیشیده شود که بازگشت به روستاها اتفاق بیفتد.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع اشتغال پایدار و ایجاد شغل در قالب تعاونی ها در روستاها از دولت قبل مطرح بود و طرح ها ارائه شد که می‌توان امیدوار بود تا حد زیادی از حاشیه نشینی جلوگیری شود و روستاها احیا گردد.

رییس فراکسیون معلولین گفت: مدیریت شهری ما و مبلمان شهری ما متناسب با معلولین تعریف نشده است. معلولیت به عنوان شهروندان این جامعه که یک سری محرومیت ها دارند باید مورد توجه ای ویژه ای قرار گیرند.   حوزه مدیریت و معماری شهری از وظایف شهرداری ها تعریف شده است که فضای شهری را به گونه ای طراحی کند که متناسب با تردد معلولین باشد.

وی افزود: این اقدامات در تبریز شروع شده و در قالب فراکیسیون نیز این موضوع را  به سایرین گوشزد می‌کنیم. امکان فعالیت های اجتماعی معلولیت در سطح شهر بدون کمک  از فرد دیگری باید تحقق یابد و از مطالبات به حق معلولین است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.