کمربندی های شیراز کامل تر می شوند/ تکمیل محور شیراز ـ عسلویه به شکل آزادراه
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص کمربندی شمال شرقی شیراز و رینگ دوم کمربندی شیراز پرداخت و گفت: کمربندی شمال شرقی شیراز از آرامستان بهشت احمدی به سمت پلیس راه پل فسا و رینگ دوم کمربندی شیراز هم از پسکوهک یعنی از قطعه ۸ آزادراه شیراز ـ اصفهان به سمت کوار خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص کمربندی شمال شرقی شیراز و رینگ دوم کمربندی شیراز پرداخت و گفت: کمربندی شمال شرقی شیراز از آرامستان بهشت احمدی به سمت پلیس راه پل فسا و رینگ دوم کمربندی شیراز هم از پسکوهک یعنی از قطعه ۸ آزادراه شیراز ـ اصفهان به سمت کوار خواهد بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر قادری به تشریح آخرین وضعیت برخی پروژه های محورهای مواصلاتی شیراز پرداخت و گفت: تفاهم نامه محور کمربندی شمال شرق شیراز امضا شده است که طبق این تفاهم نامه، ۳۰ درصد به عهده پیمانکار، ۲۰ درصد شهرداری شیراز و ۵۰ درصد به عهده دولت است.
وی با بیان اینکه این کار هم اکنون در حال آماده شدن ضمانت نامه بانکی طرفین قرارداد است، افزود: وقتی ضمانت ها وصول شد باید به تأیید دولت برسد تا کار آغاز شود.
قادری تصریح کرد: کمربندی شمال شرقی شیراز یک مسیر ۲۴ کیلومتری از آرامستان بهشت احمدی به سمت کفترک و پلیس راه پل فسا شیراز که ظرف دو سال کار احداث آن به سرانجام خواهد رسید اما این پروژه را به عنوان یک کار سرمایه گذاری در نظر گرفتیم تا عوارض در آن پرداخت شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رینگ دوم کمربندی شیراز گفت: این رینگ از پسکوهک یعنی از قطعه ۸ آزادراه شیراز ـ اصفهان آغاز می شود و به سمت سیاخ دارنگون و کوار می رود که طول آن حدود ۸۰ الی ۹۰ کیلومتر است.
وی با بیان اینکه پیگیر آن هستیم که رینگ دوم کمربندی شیراز به شکل بزرگراهی یا آزادراهی ولی انتفاعی احداث شود، افزود: برای این کار باید اول مجوز ماده ۲۳ را بگیریم که در این راستان وزارت راه و شهرسازی قول داده است به شکل آزادراهی برای این محور موافقت می کنند.
قادری بیان کرد: در همین راستا یک شرکت اعلام آمادگی کرده تا چنین کاری انجام دهد و بدین ترتیب برای تأمین منابع مالی این آزادراه ۳۰ درصد از طریق بخش خصوصی، ۵۰ درصد دولت و ۲۰ درصد هم از ظرفیت سرمایه گذاری باغ شهری های این استفاده خواهد شد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برای حدفاصل فیروزآباد تا جم که جزو محور شیراز ـ عسلویه محسوب می شود و حدود ۱۱۰ کیلومتر طول دارد، پیگیر هستیم تا به شکل آزادراهی و با مشارکت هلدینگ خلیج فارس، دولت و یک سرمایه گذار این محور را تکمیل کنیم.