| کد خبر: 265480 |

هیچ قسمتی از تونل مترو شیراز در زیر بافت‌ تاریخی شیراز نیست

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت های مسکونی، تجاری و تاریخی منطقه نیست.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت های مسکونی، تجاری و تاریخی منطقه نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر یقطین امروز، ۲۰ آذرماه طی جلسه ای با حضور کارشناسان فنی سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در خصوص احداث تونل اتصال خط ۱ به ۴ با بیان اینکه آنکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت های مسکونی و تجاری و تاریخی منطقه تاریخی فرهنگی نیست.

وی تصریح کرد: مسیر این تونل، ریلی نیست و انتقال مسافرین از خطوط ۱ و ۴ به حرم حضرت شاهچراغ (ع) به وسیله اتوبوس برقی انجام می شود.

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با نظر مساعد کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مقرر شد تصمیم نهایی در جلسه «کمیته بررسی طرح های عمرانی سازمان میراث فرهنگی» در هفته آینده اخذ شود.

یقطین بیان کرد: اتصال خطوط ۱ و ۴ به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با نوع تونل سازه بتنی زیرزمینی به روش حفاری دستی (NATM)  و طول خط ۲ کیلومتر باهدف امکان دسترسی زائران و شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع) از طریق شبکه ریلی ایستگاه زندیه در خط ۱ و ایستگاه شاهزاده قاسم(ع) در خط ۴ مترو به حرم های مطهر احمد بن موسی الکاظم (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) پیش بینی شده است.

وی گفت: در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی که ترافیک شدیدی در اطراف حرم مطهر حاکم است و رفت وآمد دچار مشکل می شود این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع تر به بافت تاریخی شده و درنهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل در عمق زیاد و با روش های دستی حفاری و اجرا می گردد، گفت: طبیعتاً لرزش چه در حین ساخت و چه در حین بهره برداری بافت های مسکونی ـ تجاری و میراثی منطقه را تهدید نمی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.