| کد خبر: 262854 |

طول شبکه مترو تهران بزودی از مرز 300 کیلومتر می گذرد

با افتتاح 4 ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 به همراه حدود 9 کیلومتر مسیر تونلی در شبکه مترو پایتخت، تعداد ایستگاههای در حال بهره برداری به 154 ایستگاه و طول خطوط به 283 کیلومتر رسید که با افتتاح قریب الوقوع خط مترو پرند، طول شبکه مترو پایتخت از مرز 300 کیلومتر فراتر خواهد رفت.

تین نیوز

با افتتاح 4 ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 به همراه حدود 9 کیلومتر مسیر تونلی در شبکه مترو پایتخت، تعداد ایستگاههای در حال بهره برداری به 154 ایستگاه و طول خطوط به 283 کیلومتر رسید که با افتتاح قریب الوقوع خط مترو پرند، طول شبکه مترو پایتخت از مرز 300 کیلومتر فراتر خواهد رفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مترو تهران، عملیات حفاری خط 10 به عنوان اولین خط از خطوط جدید مترو تهران به همراه عملیات اجرایی احداث 6 ایستگاه در این خط، از روز سه شنبه 18 مهرماه 1402 رسماً آغاز شد.

ایستگاههای خطوط 6 و 7 ان شاء ا... امسال تکمیل می شود. تا پایان سال یک ایستگاه در خط 7 (ورزشگاه تختی)5 ایستگاه دیگر در خط 6 (آیت ا... کاشانی، شهدای کن، بهارشیراز، میدان خراسان، نجات الهی) به بهره برداری می رسد.

برای تکمیل 4 ایستگاه خطوط 6 و 7 به همراه تجهیز 9 کیلومتر مسیر تونل حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

عملیات اجرایی 4 ایستگاه میدان کتاب، شهرزیبا، شهران و کوهسار (شهید آرمان علی وردی) همگی از سال 1394 آغاز و با پیشرفت ساختمانی و تجهیزاتی میانگین حدود 60 درصد به مدیریت شهری کنونی رسید.

تمام ایستگاهها برای توان خواهان مناسب سازی شده است؛ در واقع با رمپ ویژه معلولان، آسانسور، علائم بساوایی، برای افراد کم توان جسمی و حرکتی، کم بینایان و نابینایان مناسب سازی شده است.

منطقه 5 شهر تهران تا پیش از این 8 ایستگاه مترو داشت که با افتتاحیه های اخیر ، تقریباً 50 درصد به تعداد ایستگاه های آن اضافه شد. (3 ایستگاه خط 6)

ایستگاه میدان کتاب هم در منطقه 2 واقع شده که تا کنون 12 ایستگاه مترو داشته است. این بیست و یکمین ایستگاهی است که در خط 7 به بهره برداری رسید.

با افتتاح 4 ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 پیش بینی می شود حداقل 70 هزار سفر روزانه به مجموع سفرهای شبکه مترو تهران اضافه شود.

معماری خاص ایستگاه میدان کتاب، سال گذشته بازنگری و به روز شد. در این ایستگاه از مصالح مدرن استفاده شده که در طول دوره بهره برداری ، هزینه نگهداری و تعمیرات را کاهش می دهد. ضمن اینکه هزینه کلی ساخت ایستگاه با معماری جدید و مصالح نوین هم کاهش یافته است. نورپردازی ویژه ای در ایستگاه میدان کتاب طراحی شده است.

ایستگاههای توسعه جنوبی خط 6 نیز از سال آینده شروع به افتتاح می شوند. در حال حاضر27 کیلومتر مسیر تونلی و 17 ایستگاه در این خط فعال است که با افتتاحیه های امروز 33 کیلومتر مسیر و 20 ایستگاه در اختیار مردم قرار می گیرد.

 خط 10 به طول 45 کیلومتر و 33 ایستگاه 6 منطقه شهر تهران (یک تا 5 و 22) را پوشش می دهد.

 درحال حاضر یک دستگاه حفار مکانیزه TBM  از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس شروع به عملیات حفاری کرده است و در ادامه 2 دستگاه حفار دیگر به عملیات حفاری فاز نخست این خط می پیوندد.

 هزینه های اجرای خط 10 و کلاً خطوط جدید از دل خود پروژه ها استحصال می شود؛ با روشهای تهاتر، مولدسازی،TOD  ( توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)، مجتمع های ایستگاهی و ...

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.