بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

متروی شیراز یکی از 3 پروژه برتر جهانی

پروژه کراس اور خط ۲ قطار شهری شیراز به انتخاب انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) در بخش پروژه های با هزینه کل کمتر از ۵۰ میلیون یورو در رقابت با ۵۴ پروژه از سراسر دنیا توسط هیات داوران به عنوان یکی از ۳ پروژه برتر این رقابت در سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد.

متروی شیراز یکی از 3 پروژه برتر جهانی
تین نیوز |

پروژه کراس اور خط ۲ قطار شهری شیراز به انتخاب انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) در بخش پروژه های با هزینه کل کمتر از ۵۰ میلیون یورو در رقابت با ۵۴ پروژه از سراسر دنیا توسط هیات داوران به عنوان یکی از ۳ پروژه برتر این رقابت در سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

فروش قسطی کامیونت چینی با پیش پرداخت 2 مرحله ای و اقساط 33.7 میلیونی

به گزارش  تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به پیچیدگی های قابل توجه طراحی و اجرایی این پروژه اشاره کرد و اعلام کرد: پروژه کراس اور خط ۲ قطار شهری شیراز به همراه پروژه هایی از کشورهای چین و کانادا به عنوان یکی از ۳ پروژه برتر انتخاب شده است.

«امیر یقطین» با اشاره به اینکه پروژه مربوط به ساخت تونل لینک و کراس اور خط ۲ مترو شیراز است به همشهری گفت: هدف از ساخت این سازه ایجاد امکان ارتباط مابین خطوط یک و ۲ قطار شهری شیراز است.

او درباره مخاطرات پروژه کراس اور خط ۲ قطار شهری شیراز، افزود: مجاورت با ساختمان های آسیب پذیر و با عمر بیش از ۵۰ سال، عبور از زیر خیابان های با تردد بالا، وجود خاک ریزشی در تاج تونل، وجود آب در بخشی از مقطع حفاری و وجود تونل TBM ساخته شده از مخاطرات این پروژه به شمار می روند. بحرانی ترین بخش این سازه دارای عرض ۲۸ متر و ارتفاع ۱۲ متر بوده که در عمق ۲۹متری نسبت به سطح زمین ساخته شده است.

یقطین با تاکید بر اینکه مجموعه تکنیک های استفاده شده در طراحی و اجرا مورد توجه هیات داوران انجمن بین المللی تونل قرار گرفته است، گفت: به دنبال این اتفاق مهم تجارب موجود در این پروژه در سطح بین المللی معرفی شده و امید است از این درس آموخته ها جهت ارتقای صنعت حفاری زیرزمینی در سراسر جهان استفاده شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، اتکا به توانمندی مهندسی داخل کشور و همت مهندسان جوان ایرانی در تمامی مراحل طراحی و اجرای این پروژه را از ویژگی های مهم آن دانست و اضافه کرد: در این پروژه حدود ۴۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۸ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۴هزار تن آرماتوربندی صورت گرفته است. هزینه عمرانی ساخت کراس اور و تونل لینک ارتباطی بین خطوط یک و ۲ مترو شیراز به ارزش بیش از ۴۰۰میلیارد تومان و مدت زمان احداث پروژه در حدود ۳ سال بوده است.

آن طور که روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گزارش داده است انجمن بین المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۷۴ تأسیس شده. این اتحادیه در حال حاضر دارای ۷۸ کشور عضو و هدف از تأسیس آن تشویق به استفاده از زیرزمین برای بهره مندی عمومی، محیط زیست و توسعه پایدار است. همچنین، این سازمان پیشرفت ها در برنامه ریزی، طراحی، ساخت، نگهداری و ایمنی تونل ها و فضای زیرزمینی را ترویج می کند. این انجمن بین المللی از سال ۲۰۱۵ با رویکرد یافتن و ارزش نهادن به دستاوردهای قابل توجه در زمینه احداث تونل و صنعت زیرزمینی نسبت به برگزاری مسابقه ای جهت انتخاب پروژه های برتر هر سال میلادی از بین پروژه های شاخص اجرا شده در سراسر جهان اقدام کرده است. این رویداد همچنین به نمایش گذاشتن پروژه های جسورانه زیرزمینی در سراسر جهان و همچنین آخرین نوآوری ها، تکنیک ها و روش ها در زمینه احداث تونل را هدف گذاری کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    نمیدونم به قطارهای زیرزمینی رتبه چندم میدهند

  • ل پاسخ

    سوال اینجاست که متروی شیراز با چی در رقابت مثلا با فرودگاه استانبول یا پروژه دبی و استانبول یا آسمان خراش دبی یا پروژه خط عربستان وایکه چقدر خنده داره

  • رضا پاسخ

    گاوی. شتری . کلاغی. یه چیزی برایشان قربانی کنید تا خدا نکرده چشم نخورنند....

  • ناشناس پاسخ

    زیر 50میلیون فقط یه دوره پرداختش هست،از جذابیت های دیگر این پروژه ها اینه که هیچکس پایانشون رو نمیبینه

  • ایرانی پاسخ

    عزیزم دلم نوع سازه ایی که اجرا شده در عمق ۲۹متری زمین دلیل انتخاب هست. دقیق بخون. خونت کثیفت نکن. در ضمن پرچم شیراز همیشه بالا ست بالا بوده و خواهد ماند. به کوری چشم حسودان.

  • ناشناس پاسخ

    قطارهاشصدای تراکتور میدن. معلوم نیس تکنولوژی چند سال پیش چینه

  • ناشناس پاسخ

    بازم لشگر ناله کن های اینستازیست حمله کرده پروژه در قواره ها و حد مترو هم ساخته می شه بازم ناله می کنید ؟! مترو هم نمی ساختن لابد می گفتید چرا نمی سازن و اونجوری ناله می کردین ؟! دیر ساخته می شه ناله می کنید ! زود ساخته می شه روش عیب می گذارید ! خیلی کارتون درسته ! بدبخت اونایی که مجبورن کنار شما نق نقو های غر غروی ذهن به فنا رفته زندگی کنند .