| کد خبر: 258700 |

اختصاص نیمی از بودجه شهرداری شیراز جهت زیرساخت های حمل ونقل شهری

یکی از دستورهای جلسه شورای معاونین شهرداری شیراز که در معاونت حمل ونقل و ترافیک برگزار شد، به مسئله طرح مصوب جامع حمل ونقل و ترافیک این کلان شهر اختصاص داشت.

تین نیوز

یکی از دستورهای جلسه شورای معاونین شهرداری شیراز که در معاونت حمل ونقل و ترافیک برگزار شد، به مسئله طرح مصوب جامع حمل ونقل و ترافیک این کلان شهر اختصاص داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  شهردار شیراز در این نشست که قائم مقام، معاونین و مدیران شهرداری حضور داشتند، با بررسی این طرح که به عنوان نقشه راهی در سیاست گذاری این حوزه مطرح است، از اهتمام ویژه معاون حمل ونقل برای آماده سازی و تصویب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قدردانی کرد.

محمدحسن اسدی که توجه ویژه ای به ایجاد، تقویت و گسترش زیرساخت های حمل ونقل شهری دارد، به اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز به این حوزه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این بخش از بودجه صرف موضوعاتی اعم از بی آر تی، تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی (نوسازی اتوبوس و تاکسی ها)، توسعه خطوط ریلی، ساخت تقاطع ها و پل ها و بزرگراه، تعریض معابر و نظایر آن به منظور تسهیل در امر ترافیک و کاهش آلایندگی انجام می شود.

شهردار شیراز در این جلسه به موضوع حمل ونقل ریلی و توسعه خطوط آن به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد رضایت مندی پرداخت.

حل گره های ترافیکی در محورهای مختلف شهر و ایجاد نخستین بی آر تی در محور شمال غرب شیراز از دیگر موضوعاتی بود که او به آن پرداخت.

تعریض معابر، ایجاد محدوده ترافیکی و طرح زوج و فرد از دیگر مسائلی بود که شهردار شیراز در این جلسه بررسی کرد.

طرح مصوب جامع تعیین کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز راهکارهای طرح جامع حمل ونقل و ترافیک این کلان شهر را تعیین کننده پروژه های حمل ونقلی و عمرانی آینده شهر شیراز دانست.

هادی شه دوست شیرازی  گفت: این طرح باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح های جدید توسعه و ساخت زیربناهای شهری را ساماندهی و بودجه ریزی کند، تدوین و تصویب شد.

وی درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل ونقل و ترافیک اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل ونقل و ترافیک شهر شیراز به عنوان بالاترین سطح از مطالعات برنامه ریزی حمل ونقل، نقشه راه توسعه شیوه های مختلف حمل ونقل را در قالب شبکه بهینه تلفیقی و یکپارچه ارائه کرده که در آن اولویت های توسعه زیرساخت های حمل ونقل شهری تا افق ۱۴۰۹ مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه مطالعاتی باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح ها و پروژه های جدید شهری شامل: عمرانی و حمل ونقل را با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و بهینه ترین روش توسعه شهری ارزیابی کند، همه بایدها و نبایدها، الزامات ترافیکی و روش های اجرایی موفق را در ۶ محور تدوین و در خود گنجانده است.

این مقام حوزه حمل ونقل در مدیریت شهری شیراز با اشاره به دامنه مطالعات جامع حمل ونقل و ترافیک کلان شهر شیراز اظهار کرد: این مطالعات دربرگیرنده ۶ سرفصل کلی شامل موضوعاتی همچون حمل ونقل غیر موتوری، حمل ونقل همگانی یکپارچه، شبکه معابر، پارکینگ، پایانه های برون شهری و مدیریت تقاضای سفر است و راهکارهای رفع مشکلات موجود در آن مطرح شده است.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، بتوانیم بخش مهمی از راهکارها و پیشنهاد های مطرح شده در این ۶ فصل را برای افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت که به تفصیل مشخص هستند در شهر پیاده سازی کنیم تا شهروندان اثرات مثبت این برنامه را در حوزه حمل ونقل و ترافیک در سطح شهر احساس کنند.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه غالباً اثرات طرح های برنامه های ترافیکی بلندمدت هستند و باید مجموعه عوامل دخیل در این حوزه به صوت یکسان و همسان پیش بروند، تأکید کرد: با اجرای دقیق طرح جامع که نقشه راهی در خصوص توسعه آتی زیرساخت های حمل ونقلی شهر شیراز به شمار می آید، اولویت بندی پروژه های حمل ونقلی، عمرانی و شهرسازی با رعایت عدالت اجتماعی رقم خواهد خورد و از هدر رفت هزینه و زمان درروند دستیابی به شبکه حمل ونقل یکپارچه جلوگیری می شود.

بنابراین گزارش، محمدحسن اسدی در این جلسه از معاون حمل ونقل و ترافیک و جمعی مدیران و کارشناسان این حوزه معاونت که در ارائه طرح مصوب جامع حمل ونقل و ترافیک نقش داشتند، تقدیر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.