| کد خبر: 252776 |

مطلوبیت ۷۰ درصدی دسترسی به ایستگاه های اتوبوس و مترو در پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نزدیک به ۷۰ درصد از سطح شهر تهران، شهروندان با ۳۵۰ متر پیاده روی به ایستگاه های اتوبوس و یا مترو دسترسی دارند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نزدیک به ۷۰ درصد از سطح شهر تهران، شهروندان با ۳۵۰ متر پیاده روی به ایستگاه های اتوبوس و یا مترو دسترسی دارند.

به گزارش تین نیوز به تقل از شهر، جعفر تشکری هاشمی، با بیان اینکه در مطالعات طرح جامع گذشته شهر تهران که سال ۸۶ به تصویب رسید، بر مطلوبیت در دسترسی به حمل و نقل عمومی تأکید شده بود، اظهار کرد: اساس مطلوبیت این بود که مردم با حداکثر ۳۵۰ متر پیاده روی به یک امکان حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس دسترسی داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه این موضوع در طرح جامع وجود داشته است، یادآور شد: پیمایش ۳۵۰ متری تا ایستگاه های حمل و نقل عمومی در استانداردهای جهانی نیز با اندکی تغییر، پذیرفته شده است.

وی تأکید کرد: درخواست ما نیز بر اساس آنچه با معاونت حمل و نقل و ترافیک دنبال می کنیم این است که این پوشش در سطح شهر تهران به وجود بیاید.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه دسترسی با پیمایش ۳۵۰ متری در اکثر نقاط پایتخت وجود دارد، گفت: این امکان تنها در غرب تهران چندان میسر نیست و به همین دلیل اولویت را بر غرب تهران و از طریق ایجاد خطوط جدید گذاشته ‎ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما این موضوع را مطرح کردیم و معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز مساله را پذیرفته است، خاطرنشان کرد: اینکه چه زمانی بتوانند دسترسی را فراهم کنند، به این بستگی دارد که چه زمانی بتوانند اتوبوس بخرند و یا خطوط مترو را تأمین کنند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده، حدود ۷۰ درصد شهر پوشش ۳۵۰ متر را دارد و تلاش می کنیم که غرب تهران را نیز اضافه کنیم تا پوشش به صد درصد برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.