| کد خبر: 231381 |

زمین خاک سفید به اهالی محله بازگردانده شود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرای محله و زمین مربوط به تامین سرانه های خدماتی خاک سفید به اهالی محله بازگردانده شود.

تین نیوز

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرای محله و زمین مربوط به تامین سرانه های خدماتی خاک سفید به اهالی محله بازگردانده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری در خصوص فروش بخشی از اراضی مربوط به تامین سرانه‌های خدماتی اعم از فرهنگی و آموزشی محله گلشن منطقه ۴ به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع، متن نامه‌ شورایاران و اهالی این محل خطاب به رئیس و اعضای شورا را در صحن علنی شورای شهر قرائت کرد:

متن این نامه به شرح ذیل است:

"ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس هاشمی رفسنجانی و سایر اعضای شورای شهرتهران

 باسلام و دعای خیر

 احتراما به استحضار می‌رساند محله گلشن (خاک سفید) ناحیه ۶ منطقه ۴ از محله‌های محروم و غیر برخوردار و پرجمعیت شهر تهران است. اهالی این محل به علت کمبود سرانه‌های خدماتی و فضاهای فرهنگی، آموزشی و مدارس اعم از راهنمایی و دبیرستان در محرومیت بسیار زیادی قرار دارند و با انواع آسیب‌های اجتماعی دست به گریبانند.

 در سال ۱۳۷۹ با پاک‌سازی محله از افراد معلوم‌الحال، یک قطعه زمین واقع در تقاطع خیابان ۲۲ بهمن و خیابان کمیل که محل سکونت آنان بود، به حال خود رها و بلا استفاده در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

 شورایاری جهت استفاده از امکانات اجتماعی و زمین ورزشی، برای استفاده جوانان محله اقدام و نهایتا این زمین توسط شهرداری تسطیح  و فنس کشی و در اختیار محله قرارگرفت که اهالی محله بیش از ۱۶ سال با نظارت و مدیریت شورایاری محل از آن بهره‌مند هستند. با درخواست شورایاران جهت استفاده بهینه از این زمین در مدیریت شهری گذشته مقرر و مصوب شد در این مکان مجموعه فرهنگی ورزشی چندمنظوره و سرای محله احداث گردد. پس از مدتی در قسمت غربی آن احداث ساختمان سرای محله در ۳ طبقه آغاز و در قسمت شرقی آن زمین بازی فوتبال با نصب چمن مصنوعی آماده و در اختیار شهروندان قرار گرفت. در سال ۱۳۹۹ شرکت طرح توسعه لویزان برای این زمین ادعای سند مالکیت کرده و سبب تعطیلی عملیات ساختمان شد. در این خصوص شهرداری مرکز با شرکت مذکور وارد مذاکره و معامله شد، زمین را خریداری و سند مالکیت را به نام خود انتقال و به ثبت رساند.

 متأسفانه شهرداری مرکز بدون در نظر گرفتن نیاز مبرم اهالی به این مکان و تأمین سرانه‌های خدماتی، آن را به یکی از واحدهای خود برای ساخت مسکن واگذار کرده است لذا این اقدام و تصمیم یک‌جانبه به‌ دور از انصاف اجحافی بزرگی در حق اهالی و موجب نگرانی، محرومیت و صدمات روحی روانی جبران‌ناپذیری گردیده و جای تعجب است شهرداری به‌جای ایجاد امکانات برای محله، این زمین را هم از شهروندان و محله گرفته است.

 با عنایت به موارد فوق از اعضا محترم و خصوصا ریاست شورا انتظار استدعا داریم تا با عنایت از محرومیت و از تضییع حقوق شهروندان  محترم محله جلوگیری به عمل آورد."

 سالاری در ادامه و پس قرائت متن نامه شورایاران محله گلشن، گفت: یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت شهری و شخص آقای حناچی و آقای مظاهریان، تأمین سرانه‌های خدماتی و توسعه محله محور بوده است اما اگر به‌ یک‌باره، زمینی که سرای محله در آن نیز ساخته ‌شده آن‌هم محله محروم  گلشن (خاک سفید) با آن حجم از تراکم جمعیت، از شهروندان محله گرفته شود، مناسب نیست.

وی افزود: از شهرداری تهران تقاضا دارم، ملک دیگری برای واحد اجرائیات و کارکنان خدوم آن تهاتر کرده و این زمین با توجه به درخواست رسمی شورایاران و اهالی برای ارائه خدمات به شهروندان این محل در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.