| کد خبر: 231039 |

برگشت طرح تهران ۱۴۰۰ به کمیسیون های شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص طرح تهران ۱۴۰۰ بر ضرورت بازنگری آن تاکید کردند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص طرح تهران ۱۴۰۰ بر ضرورت بازنگری آن تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در دویست و نود و چهارمین جلسه شورا، یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص طرح تهران ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت و نماینده شهرداری، سید محی الدین فاضلیان دبیر طرح رویداد تهران – ۱۴۰۰ در خصوص فوریت آن گفت: در اسفند ۹۶طبق ابتکار و آینده‎نگری شورای پنجم قرار شد که شهرداری لایحه ۱۴۰۰ را تقدیم شورا کند. در شهریور سال ۹۹ کلیات طرح تقدیم شورا شد و بنا بر ضرورت لایحه را تنظیم کردیم. اما بحث تهران ۱۴۰۰ چند معاونتی بود و لذا تا حدی زمان برد و برنامه‎های آن از زمستان ۹۹ آغاز شده و تا بهار ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. درخواست میکنم اعضای شورا به یک فوریت این لایحه رای دهند.

در ادامه مسجد جامعی در مخالفت گفت: سه سال پیش شورا مصوبه‎ای برای طرح تهران ۱۴۰۰ را تصویب کرد و حال سه ماه به پایان این دوره مانده است. اگر می‎خواهیم سال تهران را برگزار کنیم نمی توانیم یک باره و جدای از روز و هفته تهران کاری کنیم.

مسجد جامعی با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه تهران همزمان با هفته آن، خاطرنشان کرد: تجربیات ما حداقل در دو سال گذشته نشان داد که مهمترین مساله پایتخت بحث سلامت است و در طرح تهران - ۱۴۰۰  کجا به این مساله توجه داشتیم؟ در تهران ترانه‎ها، لالایی‎ها و آواهای بسیاری داشتیم و باید دید که جنس سمفونی مورد نظر برای آن از چیست؟ چرا جنس بیات تهران را انتخاب نکنیم که اسم تهران هم روی آن است؟

وی با اشاره به بندهای این طرح مبنی بر راه‌ اندازی فرهنگستان اظهارداشت: مگر می‎شود بدون برنامه فرهنگستان تاسیس کرد؟ نمی شود که وضع واژه کرد . به نظر می رسد بر روی این طرح کمیسیون های مختلف باید نظر دهند. باید معنویت و طبیعت تهران را هم در نظر گرفت و اینها خیلی معانی مستتری در فرهنگ تهران دارد.

مسجد جامعی با بیان اینکه اکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم، مدیرکل و دبیر این طرح را انتخاب کرده‎ایم و تبلیغات شهری را هم انجام دادیم، گفت: در حالی که در این طرح مهمترین سرمایه تهران از جمله توچال و قله های بی بی شهربانو جایی ندارد؛ این همه کارها را کرده ایم و اکنون یک فوریت آن را بررسی می کنیم؟ این طرح را باید از این شکل خارج کنیم و یک سند جدی، جامع و پایدار را مطرح سازیم که به معنویت و سرمایه های پایدار تهران هم توجه کند؛ به نظرم وظیفه ما حفظ سرمایه‎های پایدار تهران است.وقتی می‌گوییم تهران - ۱۴۰۰، ارتباط ما با منشا آن که مدینه النبی است چیست و در هیج جا به این مساله پرداخته نشده است.

سپس حجت نظری نیز گفت: ضمن تشکر از جناب فاضلیان، باید بگویم که جای آقای جوادی یگانه یعنی معاون مربوطه خالی است و موضوع دوم اینکه در ۲۶ اردیبهشت هستیم و حتی اگر یک فوریت این طرح هم تصویب شود، چه زمانی قرار است اجرا شود؟ این لایحه بسیار دیر ارائه شده است.

سید ابراهیم امینی نیز گفت: یک مصوبه در این زمینه در ۲۰ اسفند ۹۶ داشتیم و شهرداری را مکلف کردیم که حداکثر ظرف ۳ ماه لایحه را ارایه کند. معاون فرهنگی هم حضور ندارد. این وهن به شوراست که پس از چهار سال لایحه آمده است.

مظاهریان معاون شهردار نیز تاکید کرد: کار پر افتخاری آغاز کردیم و شهروندان تهرانی چندماهیست که طعم آن را چشیده اند. سخنان دوستان درست است اما لایحه به شورا آمده و این شما هستید که باید در کمیسیون ها نکات را در آن بگنجانید.

به گزارش ایسنا، در نهایت یک فوریت لایحه به رای گذاشته شد که با ۹ موافق به تصویب نرسید و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.