| کد خبر: 199061 |

تشریح مصوبات یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران

۴۳ نهاد در شهرداری تهران از لحاظ قانونی مشکل دارند.

تین نیوز

هاشمی رفسنجانی مصوبات یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر ضمن تشریح مصوبات امروز صحن شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از تعطیلات انتهایی ماه صفر جلسه شورای شهر تهران تشکیل شد که در ابتدا سه نفر از اعضای شورای شهر تهران به شهرداری تهران تذکر دادند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اولین دستوری که در صحن شورا بررسی شد، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی بود و موضوع دیگری که بررسی شد طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه بود که بیشترین زمان صحن شورا را به خود اختصاص داد.

هاشمی ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران در بررسی این لایحه پیشنهاد‌هایی را داشتند که این پیشنهاد‌ها مطرح و در نهایت یک تبصره به این طرح اضافه شد.

وی با اشاره به اساسنامه تیپ شهرداری گفت: اساسنامه تیپ شهرداری تهران پیش‌تر در شورا به تصویب رسید و پس از تأیید در هیئت تطبیق فرمانداری پیشنهاد‌هایی مطرح شده بود که ما آن را اصلاح کردیم، زیرا اساسنامه تمام شرکت‌ها و موسسات باید زیر نظر وزارت کشور باشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شهرداری تهران دارای چند شرکت است، بیان کرد: ما در شهرداری تهران نزدیک به ۴۳ سازمان و موسسه داریم که از لحاظ قانون برخی ایراد‌ها به آن وارد است، زیرا در تعدادی از آن‌ها ما حتی اساسنامه‌ای را نمی‌بینیم که به تصویب شورا رسیده باشد.

هاشمی در واکنش به نامه پلیس راهور با مضمون ایراد طرح کنترل آلودگی هوا گفت: موضوع طرح ترافیک موضوع فراگیری است و نظر درباره اجرای این طرح از سوی رئیس شورا به صلاح نیست و شما اجازه دهید من روی این موضوع عمیق شوم و سپس اظهارنظر کنم، اما باید به این نکته توجه کرد که در برخی از موارد برای پیشبرد هدف‌ها تهدید‌هایی می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع باید در سازمان تخصصی (شورای عالی ترافیک) مطرح شود و من از آقای علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌خواهم تا موضوع را بررسی کند و لازم است که شهروندان بدانند شورای شهر تهران دخالتی در اجرای طرح و ضوابط آن ندارد و تنها موضوع عوارض آن و تخفیف‌ها را قانونگذاری کرده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا میزان انتصابات در شهرداری خواسته جناح‌های سیاسی را تأمین کرده است، خاطرنشان کرد: انتصابات در مدیریت شهری قوانین خاص خود را دارد و خصوصیاتی مطرح است که باید افراد شرایط لازم را داشته باشند و تمایل‌های سیاسی و جناحی در بحث انتصابات وارد نیست و اگر فردی با گروهی می‌تواند بهتر کار کند، آن فرد را در سمت مورد نظر قرار می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.