| کد خبر: 195198 |

مهلت حناچی برای ارائه لایحه اصلاح ساختار سازمانی به اتمام رسید

دو معاونت شهرداری در هم ادغام نشدند.

تین نیوز

شهرداری تهران باید یک ماه پیش لایحه اصلاح ساختار سازمانی را به شورا ارائه می‌کرد اما این کار انجام نشد و خزانه‌دار شورای شهر تهران خواست که هر چه سریع‌تر شهرداری این کار را انجام دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  در دی 1397  اعضای شورای شهر تهران با 10 رأی موافق و 9 رأی مخالف کلیات طرح کاهش و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران را تصویب کردند و قرار شد شهرداری تهران لایحه‌ای در این باره ظرف مدت 6 به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

یکی از ضرورت‌های شهرداری تهران اصلاح ساختار است مدیران فعلی شهرداری معتقدند بدنه شهرداری چاق شده و باید چابک‌سازی شود و هم‌چنین نیروهای مازاد در شهرداری تهران زیاد است و برای آن باید فکری کرد.

در این مدت حتی حذف پست قائم‌مقام را از معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری حذف کردند البته در برخی از قسمت‌ها هنوز این پست وجود دارد.

هاشمی: شهردار تهران باید بیش‌تر وقت خود را برای حل اختلافات مدیران بگذارد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: شهردار تهران باید با تعداد زیادی از معاونان،‌مدیران و شهرداران مناطق کار کنند که همین امر باعث افزایش اختلافات می‌شود و شهردار تهران باید بیش‌تر وقت خود را برای حل اختلافات مدیران بگذارد بنابراین شهرداری فربه شده و بعضا موجب می‌شود یک‌سری از نیروها را از شهرداری خارج کنیم.

وی تأکید کرد: ساختار شهرداری باید بازبینی شود و برخی از معاونت‌ها باید در هم ادغام شوند و حتی می‌توان حمل و نقل ترافیک را معاونت فنی عمران ادغام کرد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان سکینه اشرفی معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهری اعلام کرد: چابک‌سازی در رأس امور است و فازهای مختلفی برای اصلاح ساختار در نظر گرفته شده است و شاید کوچک‌سازی انجام و برخی معاونت‌ها در هم ادغام شوند.

وی هم‌چنین در خصوص حذف برخی معاونت‌ها گفته بود:‌هر یک از معاونت‌های شهرداری وظایفی دارند و خدماتی دارند نمی‌توان درباره حذف یک معاونت صحبت کرد بلکه هدف ادغام کارهایی است که به صورت موازی انجام می‌شود.

ادغام دو معاونت از سوی آقای شهردار

چندین ماه از مصوبه شورا گذشت تا این‌که اواسط مرداد خبر رسید که پیروز حناچی شهردار تهران دو معاونت برنامه‌ریزی و بودجه شهری را با معاونت توسعه منابع انسانی ادغام کرده است و حامد مظاهریان را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و سرپرست توسعه منابع انسانی معرفی کرده است بسیاری از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص گلایه‌مند بودند و معتقد بودند باید مشورت‌های لازم با شورا انجام می‌شد.

فراهانی: کار شهردار ادغام دو معاونت نبود بلکه یک نفر دو سمت دارد

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در این باره امروز گفت:‌ اتفاقی که برای معاونت برنامه‌ریزی و بودجه شهری و معاونت توسعه منابع انسانی رخ می‌دهد به معنی ادغام نیست بلکه آقای مظاهریان دو سمت دارد و طبیعی است در اسرع وقت یکی از سمت‌ها را واگذار کند.

فراهانی با بیان این‌که اساسا داشتن دو مسئولیت امکانپذیر نیست،  گفت:‌ خودشان هم گفته‌اند افرادی که دو مسئولیت  دارند باید استعفا دهند و یکی از آن افراد خودشان هستند.

وی با بیان این‌که شورا مصوبه ادغام معاونت‌ها را انجام نداده و منتظر لایحه تغییر ساختار از سوی شهرداری تهران است گفت:‌ هنوز شهرداری تهران لایحه را ارائه نکرده است.

وی با بیان این‌که عدم ادغام کار را کند کرده است، گفت: باید ظرف شش ماه این لایحه ارائه می‌شد ولی مدت‌ها گذشته هنوز اتفاقی نیفتاده است و ما منتظر لایحه از سوی شهرداری هستیم.

به گفته فراهانی برخی اعضای شورا در خصوص این معاونت نظر مثبتی ندارند.

معاون دوشغله شهردار تهران

بر اساس این گزارش حامد مظاهریان سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران چند روز پیش در خصوص مدیران دو شغله واکنش نشان داد و اعلام کرد که باید از این کار جلوگیری شود و هم‌چنین از افراد خواست اگر موردی دیدند اعلام کنند این در حالی است که خود مظاهریان جزو مدیران دوشغله محسوب می‌شود.

 

قرار بود که موضوع کاهش ادغام معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری مطالعه شود و سپس در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

ابراهیم شیخ معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران در این باره به فارس گفت:‌باید از نظر ساختاری اصلاحاتی را در شهرداری انجام دهیم و قرار است مطالعاتی در این باره انجام و این کار مهم‌ترین اقدام شهرداری است تا پاسخی به دغدغه‌های شورا داده شود.

کاهش معاونت‌ها، سازمان‌های شهرداری تهران با هدف چابک‌سازی بلدیه انجام می‌شود البته انجام این کار موافقان و مخالفان زیادی دارد. شهرداری باید لایحه‌ای در این باره تهیه کند و انجام این کارها پر تنش است. مدیران معتقدند که فعالیت‌ها به کندی پیش می‌رود و در برخی سازمان‌ها موازی‌کاری‌هایی وجود دارد.

خلیل‌آبادی: باید تغییر رویکرد ایجاد شود

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: اصلاح ساختارهای شهرداری تهران جزو مصوبات است و یکی از ضروریات برای کوچک‌سازی سازمان شهرداری تهران است.

وی از مدیران شهری خواست که هر چه زودتر لایحه اصلاح ساختار را ارائه کنند و تأکید کرد تشکیلات و سازمان‌های شهرداری باید کوچک شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که مشکلات که در شرایط فعلی داریم به دلیل تصمیماتی است که در گذشته گرفته شده است گفت: باید تغییراتی در رویکرد رخ دهد.

وی در خصوص طولانی شدن عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار گفت:‌ در حال مطالعه هستم انجام این کار سخت است.

خلیل‌آبادی در خصوص ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی گفت: البته این شبه ادغام بوده است و هنوز ادغام کامل صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که شهرداری تا قبل از آبان ماه لایحه اصلاح ساختار را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

در حال حاضر  شهرداری تهران 9 معاونت دارد و فقط مجوز 6 معاونت را دارد و مدیریت شهری باید هر چه زودتر در این باره تصمیم‌گیری کند و هم‌چنین پست‌های غیرضروری باید حذف شود.

حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در این باره گفت: شهرداری بر اساس تکلیف تعیین شده هر چه زودتر باید لایحه اصلاح ساختار سازمانی را با هدف کاهش سازمان‌ها و کوچک کردن شهرداری ارائه دهد.

وی با بیان این‌که عملا شهرداری با ادغام دو معاونت کار را آغاز کرد گفت:‌ اما قانونا باید در این باره برای شورای شهر لایحه ارسال کنند.

خزانه‌دار شورای شهر تهران اضافه کرد: شخصا در کمیسیون برنامه و بودجه بحث نیروی انسانی متراکم شهرداری و ساختار گسترده و کم کارآمد شهرداری دغدغه اصلی بوده است و تقریبا همه به دنبال رفع مشکل هستیم.

یک ماه از مهلت شهرداری تهران گذشت

وی با بیان این‌که یک ماه از مهلت شهرداری تهران برای ارائه لایحه اصلاح ساختار شهرداری گذشته است گفت: شهرداری باید هر چه سریع‌تر این لایحه را ارائه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار است چند معاونت ادغام شود گفت:‌ این کار جز اختیارات شهردار است و حداکثر شش حوزه مأموریتی دارند باید شهرداری تصمیم گیرد لایحه را تنظیم و به شورا بیاورند و ما هم در شورا در این باره تصمیم می‌گیریم اما در وهله اول تشخیص با شهردار است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ بعد از ارائه لایحه جزئیات در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و در صحن شورا مطرح می‌شود.

3200 نفر به صورت رضایت‌مندی طرفینی ظرف دو سال از شهرداری تهران جدا شدند

وی به صحبت‌های الویری در جلسه شورای شهر اشاره کرد و گفت: ‌3200 نفر به‌صورت رضایت‌مندی طرفینی ظرف دو سال از شهرداری تهران جدا شدند.

وی به شرایط فعلی شهرداری اشاره کرد و گفت: از حیث منابع مالی و عدم تعادل‌های موجود چاره‌ای جز اصلاح ساختار نداریم.

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از استراتژی‌های بودجه انقباضی است و بودجه بر اساس ارزش پول ملی و قدرت خرید رود کاهشی داشته است.

رسولی هم‌چنین به شناسایی منابع جدید درآمدی اشاره کرد و گفت:‌ همچنین بخشی از مطالبات خود را از دولت دریافت کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری به دنبال انضباط‌بخشی، صرفه‌جویی و کاستن از هزینه‌های غیرضروری است و یکی از پروژه‌های مهم معماری مجدد سازمان‌ها و سازماندهی اصلاح ساختار شهرداری است و این کار به نفع شهر و شهروندان است.

رسولی علت تأخیر در ارائه این لایحه را پیچیده بودن اصلاح ساختار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران باید ظرف یک ماه گذشته لایحه را به شورا ارائه می‌کرد اما این امر رخ نداده است و تنها اقدام صورت گرفته تغییر دو معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی بوده و این‌که یک معاون دو سمت را عهده‌دار شده است و به اعتقاد برخی اعضا این ادغام نبوده بلکه شبه ادغام است و باید هر سریع‌تر مدیریت شهری این لایحه را به شورا ارائه دهد تا وضعیت تعیین تکلیف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.