| کد خبر: 199055 |

در جلسه علنی شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب اصلاحات اساسنامه تیپ سازمان‌های وابسته شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق اصلاحات مطرح شده مبنی بر اصلاح اساسنامه سازمان‌های نمونه را به تصویب رساندند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق اصلاحات مطرح شده مبنی بر اصلاح اساسنامه سازمان‌های نمونه را به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۲ آبان برگزار شد، ایراد‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور درباره اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در سخنانی گفت: بر اساس بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شهرداری‌ها باید تمام اساسنامه سازمان ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شود.

وی افزود: اساسنامه‌ها علاوه بر تأمین نظر هیئت تطبیق و فرمانداری باید به تأیید وزیر کشور نیز برسد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت کشور نسبت به مواد ۵، ۷، ۹، ۱۲ و ۱۸ این اساسنامه (اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته شهرداری تهران) ایراد‌هایی را وارد دانست که ما در جلسه خود با معاون وزیر کشور بر روی برخی از آن‌ها به توافق رسیدیم.

رسولی افزود: بر اساس جزء ۹ بند ط تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ عضویت کارکنان و مدیران شاغل در ترکیب هیئت مدیره منع شده است و ما نیز با استناد به این بند قانونی در مسیر جلب نظر وزارت کشور در اساسنامه این موضوع را لحاظ کردیم.

پس از اظهارنظر خزانه‌دار شورای شهر تهران حجت نظری عضو شورای شهر تهران در انتقاد به بررسی اصلاحات وزارت کشور درباره اساسنامه گفت: این بررسی بر اساس طرح، لایحه، پیشنهاد و یا چه موضوع دیگری در حال بررسی است؟ باید مشخص شود که ما بدانیم ایراد قانونی نداشته باشد.

در ادامه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات نظری گفت: اساسنامه تیپ سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران در صحن شورا به تصویب رسید و برای یک نوبت اصلاحات هیئت تطبیق فرمانداری مطرح و رأی‌گیری شد و در صحن امروز شورای شهر اصلاحات مورد نظر وزارت کشور در حال بررسی است و باید بدانیم تا زمانی که وزیر کشور این اساسنامه را تأیید نکند، وجاهت قانونی ندارد.

پس از اظهارنظر اعضای شورای شهر تهران اصلاحات مطرح شده در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و در نهایت اعضای شورا با ۱۷ رأی موافق اصلاحات را به تصویب رساندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.