| کد خبر: 188564 |

صدراعظم نوری:

شهرداری هزینه‌های غیر عمرانی را کاهش دهد

در گزارش عملکرد مالی اسفند ماه حدود۷۴ درصد مصارف غیر عمرانی بوده، شهرداری تهران باید به سمتی حرکت کند که از هزینه‌های غیر عمرانی کم و منابع را صرف عمران شهر کند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون سلامت شورا، گفت: در گزارش عملکرد مالی اسفند ماه حدود۷۴ درصد مصارف غیر عمرانی بوده، شهرداری تهران باید به سمتی حرکت کند که از هزینه‌های غیر عمرانی کم و منابع را صرف عمران شهر کند.

به گزارش مهر، ، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش خزانه‌دار شورا درباره میزان تحقق بودجه نقد و غیرنقد شهرداری تهران در سال ۹۷، گفت: از گزارشی که خزانه‌دار شورا همواره در جلسات صحن درباره منافع و مصارف بودجه شهرداری ارائه می‌کند، متشکرم. این گزارش‌ها نشان از شفافیت اقدامات شورا و شهرداری دارد.

وی ادامه داد: در سال ٩٧ علی رغم اینکه ما سه شهردار را عوض کردیم که اغلب در سیستم‌ها عامل بی‌ثباتی می‌شود و البته ناخواسته بود، عملکرد شهرداری قابل قبول است. مدیریت شهری توانست با اتخاذ سیاست‌هایی جلوی شهر فروشی و نابودی باغات را بگیرد و ۹۲.۵ درصد از منابع بودجه ،۱۰۵ درصد بودجه نقد و ۴۸ درصد غیر نقد را محقق کند.

نوری اضافه کرد: در حوزه غیر نقد هم معتقدم اگر موانع زودتر برطرف می‌شد، درآمد غیر نقد نیز به طور کامل محقق می‌شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی‌از اقدامات مثبت شورا، مخالفت با طرح‌های تخفیفی بود که به فوریت از سوی شهرداری به شورا می‌آمد. این تصمیم باعث شد شهرداری تهران فعال‌تر عمل کند و همان طور که محدود شدن صادرات نفت، باعث فعال‌تر شدن حوزه صادرات غیر نفتی می‌شود و ما را از وابستگی به این طلای سیاه خارج می‌کند، شهرداری با اتکا به ظرفیت‌های دیگر درآمد خود را محقق کرد.

نوری با اشاره به پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های شهرداری تهران گفت: همچنین ۱,۴۰۰ میلیارد تومان از جرایم راهنمایی و رانندگی شهرداری تهران از سال ۹۱ تا ۹۴ نیز وصول شد.

این عضو شورا اضافه کرد: نکته مهم دیگر اینکه در اسفندماه، حدود ۷۴ درصد مصارف غیر عمرانی بوده که البته با توجه به ماهیت اسفندماه است اما شهرداری تهران باید به سمتی حرکت کند که از هزینه‌های غیر عمرانی کم و منابع را صرف عمران شهر کند. همچنین اهتمام ویژه نسبت به پرداخت بدهی‌های مدیریت شهری نیز باید جزو اولویت‌های هزینه‌ای شهرداری تهران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.