| کد خبر: 186711 |

مدیران شهرداری تعامل لازم را با شورا ندارند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران و مدیران سطح اول تعامل قابل قبولی با شورا ندارند و خود را ملزم به تعامل نمی دانند.

تین نیوز

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران و مدیران سطح اول تعامل قابل قبولی با شورا ندارند و خود را ملزم به تعامل نمی دانند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و سی هفتمین جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور گفت: در قرآن به موضوع مشاوره و شورا اشاره شده است.

وی ادامه داد: حدود ۵ ماه از انتخاب سومین شهردار دوره پنجم شورای شهر می گذرد و امید داشتیم با انتخاب یک شهردار اصلاح طلب شاهد دوره موفق و کارآمد و پر افتخار باشیم اما به نظر می رسد که شهردار تهران و مدیران سطح اول تعامل قابل قبولی با شورا ندارند و خود را ملزم به تعامل نمی دانند.

به اعتقاد حق شناس، این یا از آن جهت است که مدیریت شورا ندارند یا آگاهی کاملی ندارند؛ از یک سو شورا از عمل کردن به وظایف خود باز می ماند و از سوی دیگر سطوح پایین تر دلگرمی ندارند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این وضعیت باعث بی‌خاصیت شدن شورا و رکود در شهرداری تهران می‌شود آنچه امروز به عنوان شورای شهر می شناسیم اولین بار در سال ۷۸ به منصه ظهور گذاشته شد اما اساس آن در پیروزی انقلاب اسلامی نهفته شده است.

حق شناس گفت: انقلاب اسلامی خود نتیجه مبارزات است و نهاد شورا نهادی مردمی بوده و عمق در ریشه آزادی خواهی مردم دارد و برگرفته از همان مدیریت شورایی بیان شده از سوی پیامبر گرامی اسلام است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این ملت و مردم عزیز توانسته چنین نهادی را در ساختار سیاسی کشور پایه گذاری کنند و هیچ کس حق ندارد گامی در جهت بی خاصیت کردن آن بردارد.

وی افزود: این نهاد مبتنی بر اعتقادات دینی وظیفه تقنینی و انتخاب شهردار و نظارت بر آن دارد و نمایندگان شورا برای آنکه بتوانند به وظایف خود عمل کنند باید در انتخاب افراد و مدیران میانی هم مورد مشورت قرار بگیرند.

حق شناس گفت: با این تفاسیر نظارت شورا بی اثر شده است و امکان پاسخگویی به خواست‌ مردم هم از میان می‌رود و دیگر حتی انتخاب هم بی فایده است.

وی ادامه داد: این چه معنایی دارد که فردی بر صندلی ریاست بنشیند و دوستان مدرسه و دانشگاه خود را کنار خودش جمع کند و اینگونه مدیریت کند.

عضو شورای شهر تهران به نامگذاری برخی معابر به نام هنرمندان هم اشاره کرد و گفت این اقدام به هیچ عنوان سیاسی نبوده است و کاری کاملا فرهنگی و به جهت تکریم هنرمندان بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.