| کد خبر: 184255 |

◄ هاشمی: دولت باید در ساخت مترو کمک کند

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دولت باید به کمک مدیریت شهری در ساخت مترو بیاید.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دولت باید به کمک مدیریت شهری در ساخت مترو بیاید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح خط 7 مترو با اشاره به این نکته پروژه مترو تهران یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌های کشور است، افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای داخلی‌سازی مترو باید با تکیه ‌بر توان داخلی پروژه‌ها تکمیل و تجهیز شود چراکه رهبر معظم انقلاب نیز به آن حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال کاهش اثرات تحریم‌ها و تهدیدها هستیم مترو تهران با کاهش مصرف سوخت می‌تواند برای ما علاوه صرفه‌جویی، امنیت نیز ایجاد کند ‌و بهترین پناهگاه برای تهدیدها برای مردم باشد.

هاشمی یادآور شد: مترو علاوه بر بحث‌های یاد شده در کاهش اثرات مضر زیست‌محیطی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است وسیله نقلیه‌ای مانند مترو، عوارضی برای سلامت مردم به همراه ندارد.

وی یکی دیگر از مزایای استفاده از مترو را عدالت محوری دانست و گفت: امروز به‌راحتی می‌توان این وسیله نقلیه را گسترش داد و خوشبختانه تمامی شهرهای کشور نیز به دنبال دستیابی به این مد حمل‌ونقلی هستند.

هاشمی در آستانه روز پدر با یاد کردن از پدر خود و یادآوری تلاش‌های آیت اله هاشمی رفسنجانی در راه‌اندازی ساخت مترو در کشور، عنوان کرد: آقایان ابراهیمی، درویش و قالیباف زحمات زیادی در به ثمر نشستن مترو تهران متقبل شدند که جا دارد از آنان تشکر کرد.

وی به ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران اشاره داشت و گفت: با توجه به تردد ساکنان شهرهای اقماری به تهران پیش‌بینی می‌شود طول این خطوط به ۵۰۰ کیلومتر به دلیل نیاز افزایش پیدا کند.

به گفته وی، هر ایستگاه مترو ظرفیت ۴۰ هزار مسافر را داراست از همین رو باید تجهیز مترو را در دستور کار قرار داد.

هاشمی با تأکید بر اینکه دولت باید به کمک مدیریت شهری در ساخت مترو بیاید گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم این موضوع را درخواست کردم و ایشان نیز از آقای روحانی خواستند این موضوع موردتوجه قرار بگیرد.

وی به درآمدزا بودن ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و گفت: لازم است دولت به یاری شهرداری در ساخت مترو بیاید، اما باید ریال به ریال منابع زمان استفاده مورد دقت نظر قرار بگیرد. با ۳۵ تا ۴۰ میلیارد نیز می‌توان هواکش‌های میانی تونل مترو را تجهیز کرد.

هاشمی به این نکته نیز اشاره کرد که، مترو تنها ساخت تونل نیست و باید تمام تجهیزات و واگن برای آن مهیا باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.