| کد خبر: 145841 |

در گفت‌گوی اختصاصی با تین‌نیوز، عنوان شد:

◄ جزئیات طرح فاینانس به منظور توسعه و تجهیز مترو تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از جزئیات طرح فاینانس به منظور توسعه و تجهیز مترو تهران، خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از جزئیات طرح فاینانس به منظور توسعه و تجهیز مترو تهران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی با اشاره به کمبود 2000 واگن مترو در تهران، گفت: از آن‌جاکه منابع مالی شهرداری تهران با محدودیت مواجه است، بهترین روش برای تامین واگن‌های مورد نیاز و رسیدن به سطح قابل‌قبول خدمت‌رسانی، استفاده از فاینانس 20 ساله و سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی در ادامه گفت‌وگو با این شبکه خبری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر امکانات رفاهی در جابه‌جائی مسافران، تصریح کرد: با توجه به بدهی چندهزار میلیاردی شهرداری تهران به بانک‌ها،‌ در حال حاضر امکان استقراض جدید و جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و لذا  بدهی شهرداری امروز به مانعی بر سر راه فاینانس جدید تبدیل شده است و تنها راه رفع این مانع در حال‌حاضر، استمهال پنج ساله بدهی‌های شهرداری تهران است تا بتوان از فاینانس‌های جدید برخوردار شد.

علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که، «منابع خوبی از سوی دولت به منظور اختصاص به فاینانس، در نظر گرفته شده است»، یادآورشد: دولت امتیاز 5/ 2 میلیارد دلار فاینانس خارجی را به رفع کمبودهای حمل‌ونقل عمومی پایتخت اختصاص داده است که این رقم در صورت استمهال بدهی کنونی شهرداری از سوی بانک‌ها قابل تخصیص است.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، بااین تفاسیر که در خصوص آن صحبت شد، امکان استفاده از فاینانس جدید با بازپرداخت 20 ساله و در نظر گرفتن یک دوره استراحت پنج ساله به منظور بازپرداخت بدهی‌های فعلی شهرداری فراهم خواهد شد، قطعا ارزش این فاینانس رقمی بیش از سه‌ برابر بودجه کل مترو تهران در سال‌جاری بوده و معادل نیمی از بودجه سالانه کل شهرداری تهران است.

علیخانی در پایان سخنان خود در اشاره به تلاش شورای شهر در استفاده هر چه بیشتر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به جهت کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، خاطرنشان کرد: با استفاده از منابع مالی فاینانس 5/ 2 میلیارد دلاری حمل‌ونقل عمومی تهران از وضعیت بحرانی کنونی نجات پیدا خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، این رقم برای تامین حدود 1000 دستگاه واگن مترو و 5000 دستگاه اتوبوس به قیمت زیر یک میلیارد تومان به نظر کافی می‌رسد که در صورت محقق شدن آن،  نیاز فوری تهران به اتوبوس سالم و نو برای رسیدن به ناوگان 9000 دستگاهی تقریبا رفع شده و نیمی از نیاز مترو به واگن هم برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.