| کد خبر: 153357 |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

تکمیل خطوط مترو نیار به اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل خطوط فعلی تهران نیاز به اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی است که شهرداری توان تامین آن را ندارد و قاعدتاًٌ دولت باید در این بخش کمک کند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل خطوط فعلی تهران نیاز به اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی است که شهرداری توان تامین آن را ندارد و قاعدتاًٌ دولت باید در این بخش کمک کند.

به گزارش تسنیم، محمد علیخانی با اشاره به تعطیل شدن خط 7 ، اظهار کرد: این خط به دلایل زیادی از جمله عدم هواکش و سیگنالینگ و در نهایت برای حفظ جان شهروندان تعطیل شد.

وی تصریح کرد: مدیران قبلی مترو  ادعا داشتند که این خط هیچ مشکلی ایمنی ندارد در حالیکه ادامه استفاده از خط نگران کننده بود علاوه بر اینکه مدیران قبلی اعلام کرده بودند که پرونده مترو بسته شده به طوری که این ادعا درست نبوده.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تکمیل خطوط فعلی مترو  بیان کرد: برای تکمیل خطوط نیاز به اعتبار 22 هزار میلیارد تومانی است و شورا اعتقاد دارد که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اعتبار اشاره شده را تامین کند و در این بخش دولت باید وارد کار شود.

علیخانی بیان کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، استفاده از فایناس، مطالبات شهرداری از دولت، پرداخت سهم وزارت نفت از جمله راههای که می‌توان به اعتبار اشاره شده دست پیدا کرد.

وی گفت: استفاده از صندوق توسعه ملی مورد درخواست اعضای شورای شهر تهران است که در ملاقات با سران قوا و رهبر معظم انقلاب مطرح خواهد شد چرا که با اعتبارات جاری امکان حل مشکل ترافیک،آلودگی هوا و حمل و نقل وجود ندارد و تهران به خاطر اینکه پایتخت سیاسی است باید نگاه ملی به آن وجود داشته باشد و همه دستگاه‌ها و بخصوص قوا در این زمینه تصمیماتشان برای حل مشکلات موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت اشاره کرد و گفت: حضور نجفی در هیئت دولت می‌تواند باعث فراهم شدن مطالبات شهرداری از دولت باشد.

علیخانی بیان کرد: اقداماتی در دو ماه گذشته آغاز شده و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی افزود: بر اساس صحبت های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ایمن سازی خط 7 حداقل 300 میلیارد تومان نیاز است .ضمن اینکه خط 7 قبل از نوروز مجدداً به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.