| کد خبر: 170495 |

◄ شرایط اقتصادی کشور، کارکرد شهرداری‌ها را متاثر از خود کرده کرده است

درآمد پایدار سخنی جذاب و شعار زیبایی است اما تحقق آن با وضعیت اقتصادی فعلی کشور و چندوجهی مسئولیت و اختیارات کاری بس دشوار است.

تین نیوز

 نماینده خراسان جنوبی در شورای‌عالی استان‌ها، درآمد پایدار شهرداری‌ها با وضعیت اقتصادی کنونی را کاری بسیار دشوار دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمود امینی با اشاره به این نکته که شرایط اقتصادی کشور، کارکرد شهرداری‌ها را نیز متاثر از خود کرده کرده است، گفت: از سال‌های گذشته شهرداری‌ها به طور فزاینده‌ای مورد بی‌مهری دولت‌ها واقع شدند و دست آن‌ها از منابع ملی کوتاه شد و در جیب مردمی گذاشته شد که فقر در چهره آن‌ها موج می‌زند.

وی با بیان این مطلب که اختیارات مربوط به زمین، مالیات و عوارض از شهرداری‌ها گرفته شد  و از آن‌ها خواسته شد تا با ایجاد درآمد پایدار، حقوق کارکنان خود را تامین کرده و شهر را نیز اداره کنند، افزود: شعار درآمد پایدار فی‌النفسه جذاب و زیباست، اما تحقق آن با وضعیت اقتصادی فعلی کشور و  مسئولیت‌های متعدد مسئولان  کاری بس دشوار است. با ادامه این روند بیم آن می‌رود که در بسیاری از شهرها، شهرداری‌ها با تراکم فروشی و چشم فرو‌بستن بر تخلفات ساختمانی، شاکله شهرها و اصول علمی حاکم بر شهرسازی را به تاراج بسپارند.

عضو شورای‌عالی استان‌ها با یادآوری ضرورت توجه هر‌چه بیش‌تر به اقتصاد شهری، تصریح کرد: در آینده‌ نه‌ چندان دور، زندگی در شهرها به مراتب از امروز دشورارتر و آلودگی و ترافیک نیز بیش‌تر خواهد شد.

 نماینده خراسان جنوبی در شورای‌عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: نبود برنامه‌ها ادواری، هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را بر مردم تحمیل کرده که باید برای آن راهکار مناسبی یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.