| کد خبر: 160557 |

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران:

۹ چالش اساسی در تهران

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: دیگر چیزی در شهر تهران برای فروختن و کسب درآمد وجود ندارد.

تین نیوز

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: دیگر چیزی در شهر تهران برای فروختن و کسب درآمد وجود ندارد.

 به گزارش تین‌نیوز، ابراهیم شیخ در جلسه ستادی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در منطقه ٢١ گفت: در وضعیتی به سر می بریم که آن چه تحویل شهروندان دادیم درخشان نبوده است. در شورای اول گفتیم در 10 سال آینده دوست داریم تهران شهری سبز، روان و پاک باشد، امروز تهرانی را داریم که به نسبت سال 78 ترافیک سنگین تر و هوای آلوده تر دارد و ده ها مسئله و معضل به مجموعه شهر تهران وارد شده به نحوی که کیفیت زندگی در شهر تهران یکی از پایین ترین کیفیت های زندگی در میان شهرهای بزرگ جهان است.

وی گفت: محصولی که ما تحویل مشتری خود دادیم این تهران است. اما با چه قیمتی؟ متاسفانه باید بگویم به هزینه گزافی هم این کالا و خدمت را تحویل مردم تهران دادیم.

شیخ با بیان این مطلب که 8هزار میلیارد تومان فقط بودجه جاری شهرداری تهران است، گفت: عمده درآمد هم بابت تخلفات و جرائم است. شهر را می فروشیم که این تهران را تحویل مردم تهران بدهیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: مردم تهران از ما راضی نیستند. هر نظرسنجی که می کنیم شاهد نارضایتی هستیم. باید به خودمان بیاییم. شهرفروشی و اداره شهر به این سبک و سیاق نه ممکن است نه مطلوب. چیزی برای فروختن باقی نمانده است.

وی تاکید کرد: آن چیزی که نتیجه امروز و محصول کار ما را می سازد قابل پذیرش نیست. همه هم اذعان دارند. تداوم این شرایط امکان پذیر نیست.

شیخ با بیان این مطلب که تغییر، مطالبه مردم است، گفت: مردم وفادارانه در صف های رای ایستادند که این پیام را بدهند که چیزی که به نام تهران ساخته شده مورد پذیرش ما نیست.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: ما در حوزه منابع انسانی سندی را تهیه کردیم تحت عنوان «سند راهبردی و برنامه اقدام» تا بگوییم که از نظر ما در منابع انسانی چه باید کرد که شهروندان ما رضایت بیشتری پیدا کنند و ماشین شهرداری بهتر اداره شود و بهتر حرکت کند.

شیخ گفت: طبیعی است اگر هر حوزه ای برنامه ای برای آینده نداشته باشد نمی تواند ادعای موفقیت داشته باشد، پس برنامه پیش نیاز موفقیت است. ما به همین منظور کلیه اسناد بالادستی را مورد مطالعه قرار دادیم، برنامه توسعه دوم شهر تهران را بررسی کردیم و به ویژه برنامه تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی که مورد تایید شورا قرار گرفت.

وی افزود: کار دوم این بود که دیدگاه های متخصصان را مورد پایش قرار دادیم. از آن ها خواستیم چالش های منابع انسانی شهرداری را ارائه دهند که بیش از 300 چالش به دست آوردیم که یکی از ورودی های اصلی ما خواهد بود.

شیخ گفت: در مرحله بعدی به مصاحبه های عمیق با ذی نفعان و نخبگان پرداختیم که از دل آن ها دیدگاه هاشان را به دست آوردیم و در مرحله چهارم گروه متمرکزی را تشکیل دادیم که در آن خبرگان سازمانی وجود داشتند.

وی تاکید کرد: و در نهایت به 9 چالش دسته بندی شده رسیدیم که اولین آن عدم جامعیت نظام آماری بود.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران توضیح داد: در اوایل حضورم در شهرداری تهران، یک روز دکتر نجفی از من پرسید تعداد نیروی انسانی شهرداری چند نفر است؟ پاسخ به این سوال به نظر ساده می آمد. اما هر کس چیزی می گفت از 50 هزار تا بیش از 100 هزار نفر. 45 روز طول کشید تا آمار دقیق بدهیم و به رقم امروز 68040 نفر نیروی انسانی داریم و انشاءالله در ماه آینده این عدد به 67هزار نفر خواهد رسید.

شیخ گفت: ما کسی را ناخواسته از مجموعه بیرون نکردیم، تعدیل نداشتیم و اگر آمار کم می شود افرادی هستند که به صورت طبیعی از مجموعه خارج می شوند، برخی هم تخلفات گسترده دارند، برخی به صورت مجازی وارد مجموعه شدند و....

وی با اشاره به چالش دوم گفت: دومین چالش کاهش سلامت اداری و بعضا فساد سیستمی است. در هر جا و هر مسئولیت باید با فساد مبارزه کنیم و چیزی که در مدیریت شهری از آن عدول نخواهیم کرد مسئله فساد و رانت خواری است. متاسفانه در سال های گذشته عالی ترین مقامات شهری گرفتار فساد شدند. وقتی می گوییم فساد سیستمی یعنی این و میزان فسادها به شدت گسترش جدی پیدا کرده است.

شیخ به دیگر چالش ها به شرح زیر اشاره کرد: حاکمیت فرهنگ غیر حرفه ای در شهرداری تهران، منطقی نبود حجم و کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت ها، فقدان نظام مدیریت عملکرد، تعهد ناکافی به شایسته سالاری، نبود نظام جامع توسعه مدیریت، به طوری که اقدامات صورت گرفته بیشتر نقش مسکن را دارد و چون حقوق پایه پایین است متاسفانه ما شاهد یک نظام بازنشستگی مطلوب نیستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.