| کد خبر: 46714 |

مدیرعامل شرکت مترو تهران از عنوان کرد:

◄ پرونده مترو تهران، پایان سال ۱۳۹۵ بسته می شود / انتظار تامین ۵۰ درصدی منابع از سوی دولت

تین نیوز | مدیرعامل شرکت مترو گفت: عملیات حفاری فاز اول تونل خط 7 با ورود یک دستگاه مکانیزه حفار تونل (TBM) به میدان صنعت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز بعد از اینکه حفاری تونل (فاز یك) پروژه خط هفت متروی تهران حدفاصل میدان صنعت در شمال غرب تهران تا خیابان سعیدی در جنوب شرق تهران به طول تقریبی ۵.۱۶ كیلومتر به پایان رسید، ماشین حفار جنوبی-شمالی پروژه (TBM) امروز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه وارد سكوی ایستگاه W هفت واقع در میدان صنعت شد.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم با عنوان اینکه امروزه بزرگ ترین پروژه عمرانی کشور مترو است، گفت: در صورت تامین منابع مالی، پرونده پروژه مترو تهران را تا پایان سال 95 خواهیم بست.

وی ادامه داد: برای این منظور 12 هزار میلیارد چیزی حدود ماهی 600 میلیارد بودجه لازم است.

درویشی با اشاره به این که مترو تهران در صورت تکمیل شدن در زمینه حمل و نقل مسافر خواهد توانست 10 میلیون نفر را جا به جا کند، ابراز داشت: مترو تهران از نظر اقتصادی یکی از ارزانترین متروهای دنیا است در حالی که از نظر کیفیت همتراز کشورهای بزرگ قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای تحقق وعدهای داده شده به مردم ما انتظار داریم تا شهرداری و دولت هر کدام 50 درصد سهم خود را تامین کرده و پرداخت نمایند. امروزه ما برای گسترش خطوط مترو در تهران با هزینه‌های بسیاری نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

گفتنی است خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر با 25 ایستگاه ، پس از شروع از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج (افسریه) با عبور از بزرگراه شهید محلاتی به خیابان 17 شهریور می‌رسد و پس از عبور از محور جنوبی بازار اصلی در مرکز شهر تهران خیابان‌های ری، مولوی و هلال احمر به تقاطع خیابان قزوین به بزرگراه نواب می‌رسد که با عبور از تقاطع خیابان‌های کمیل، امام خمینی، آذربایجان، آزادی، باقر‌خان، پل نصر، گیشا به بوستان گفت‌وگو می‌رسد.

این خط از ضلع غربی برج میلاد عبور کرده و میدان‌های صنعت (شهرک غرب)، میدان بوستان را به هم متصل می‌کند و در پایان در محله سعادت آباد در شمال غرب به تهران پایان می‌یابد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    یک وعده عمل ناشدنی دیگر!!!!!!!!!!!

  • شهروند 0 0

    این نون دونی برای مدیران و مسئولین طرح وتوسعه مترو جمع شدنی نیست. لطفا این کامنت را تا سال ۱۵۰۰ نگهداری فرمائید. زیرا با حذف ایستگاه امام علی(ع) در خط ۳ آشکارا عدم مدیریت به اثبات رسیده است.

  • 0 0

    در طراحی اولیه خطوط مترو تهران، خط ۲ و ۳ در ایستگاه امام علی تقاطع داشتند و تا چندی پیش هم وضعیت این گونه بود، حتی این خط ۷ درصد پشرفت فیزیکی داشته که به عنوان مثال در سایت گروه شرکت های راه آهن شهری شهری و حومه امده بود با نام، به شرطی این که حذف نشده باشه با نام ایستگاه G۳ در خیابان‌ ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان امام خمینی(ره)، این هم منبعش: http: / / www. tehranmetrogroup. com / index. aspx? siteid = ۱&fkeyid = &siteid = ۱&pageid = ۳۱۶