| کد خبر: 220360 |

شورای شهر تهران تصویب کرد

◄ ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی

با موافقت اعضای شورای شهر تهران سقف اوراق مشارکت تخصیص داده‌شده به شهرداری تهران برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی از سه هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

تین نیوز

با موافقت اعضای شورای شهر تهران سقف اوراق مشارکت تخصیص داده‌شده به شهرداری تهران برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی از سه هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

به گزارش تین نیوز، در جریان دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی " اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به‌منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران " در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای طرح این موضوع در جلسه یکشنبه بیستم مهرماه شورای شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا درباره این اصلاحیه و در دفاع از آن گفت: بودجه سال ۹۹، سقف انتشار اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی ۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین‌شده بود که حالا شهرداری تهران درخواست دارد سقف این اوراق تا ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. او ادامه داد: ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق بازپرداخت به عهده دولت است به نفع مجموعه شهرداری و مدیریت شهری است که تا جایی که می‌تواند از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از اوراق مشارکت 99

سیستم حمل و نقل عمومی منبع انتشار کرونا است

بعدازاین سخنان اعضای شورای شهر تهران به لایحه اصلاح بند یک تبصره چهارم مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به‌منظور اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران رأی مثبت دادند و بر این اساس شهرداری تهران می‌تواند تا سقف ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی منتشر کند.

گفتنی است که پیش‌ازاین سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اواخر مردادماه سال جاری با اشاره به آنکه پیگیر هرچه سریع‌تر به نتیجه رسیدن وضعیت این اوراق هستیم، گفته بود: «شهرداری تهران تلاش می‌کند که سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای هزینه کرد در حمل‌ونقل عمومی باشد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.