| کد خبر: 201019 |

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران:

◄ واردات خودرو تاکسی خارجی قانونی می‌شود

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که واردات تاکسی خارجی در کمیسیون‌های دولت به تصویب رسیده است و سرمایه گذاران علاقه‌مند می‌توانند در صورت تائید دولت اقدام به واردات تاکسی خارجی کنند.

تین نیوز

معاون حمل ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که واردات تاکسی خارجی  در کمیسیون های دولت به تصویب رسیده است و سرمایه گذاران علاقه مند می توانند در صورت تائید دولت اقدام به واردات تاکسی خارجی کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پورسید آقایی در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید به صورت جدی حل کنیم موضوع بزرگ شدن شرکت های مالک خودرو است.

او در ادامه سخنان خود افزود: اصولاً سیستم خودرو شخصی برای تاکسی رانی سیستم مناسبی نیست این در حالی است که در همه جای دنیا تاکسی رانی ها  به صورت شرکتی اداره می شوند.

او با بیان اینکه بنده نوید این را می دهم تا تمامی سیاست های حمایتی خود را به روی شرکت هایی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند متمرکز کنیم، گفت: امروز 370 خودرو اپیتما وارد چرخه ناوگان شهری شد این در حالی است که اگر این شرکت های خصوصی، خودرو مالک نبودند امکان نداشت حتی یک خودرو اپیتما که قیمت آن حدود 700 میلیون تومان است را شخصی خریداری کند و از آن به عنوان تاکسی استفاده کند.

معاون حمل ونقل شهرداری تهران ورود این خودروهای با کلاس A به ناوگان شهری را خوشحال کننده دانست و افزود: باید خرسند بود که چنین خودروهایی امروز توسط سرمایه گذاران به عنوان تاکسی به کمک حمل نقل شهری آمده است.

پورسید آقایی تصریح کرد: در برخی از محل های خاص مانند هتل ها که سطح مشتریان آن برای مثال توریست ها هستند باید از خودروهایی استفاده کنیم که سطح آن جهانی باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهمی که صورت گرفته این است که امروز اولین سری ماشین های تاکسی گازسوز که از امکانات ماده 12 استفاده می کنند وارد چرخه فعالیت شده، گفت: بر این اساس، شرکت نفت بابت صرفه جویی در سوخت، بخشی از بها آن را برمی گرداند.

او اضافه کرد: بر اساس قراردادی که منعقد شده  و نزدیک به 4 هزار دلار است 3 هزار و 800 دلار آن را شرکت نفت از محل صرفه جویی سوخت بازمی گرداند و به عزیزانی که این سرمایه گذاری را کرده اند باید این خبر خوش را بدهم که دولت پذیرفته صرفه جویی سوخت در این ماشین ها بیش از این است و بر اساس مصوبه ای که تائید شده میزان صرفه جویی هر دستگاه سمند که گازسوز شود به 7 هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد بدان معنا که کل هزینه ای که برای خریداری این تاکسی ها هزینه شده دولت از محل صرفه جویی سوخت ظرف 7 سال به سرمایه گذاران برمی گرداند.

پور سید آقایی با بیان اینکه امیدوارم این خبر باعث شود که ایران خودرو اقدام به افزایش تولید سمند گازسوز کند، گفت: به طور طبیعی در آینده تقاضا بسیاری زیادی برای این خودرو شکل خواهد گرفت.

او از آزاد شدن واردات تاکسی خبر داد و در توضیح این مطلب گفت: ما هم زمان با تقویت مسیر سرمایه گذاری داخلی واردات تاکسی های خارجی را هم دنبال می کنیم.

معاون حمل ونقل شهرداری تهران اعلام کرد که واردت خودرو آن هم صرفاً تاکسی خارجی  در کمیسیون های دولت به تصویب رسیده است و امیدواریم که به زودی در جلسه اصلی دولت هم مطرح شود و در صورت موافقت مجموع به سرمایه گذارانی که مایل هستند تاکسی خارجی وارد کنند اجازه وادار ت داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.