| کد خبر: 195047 |

◄ وظیفه شرکت فرودگاه‌ها، سرپا نگه داشتن «فرودگاه‌های کوچک» است

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها وظیفه خودش می‌داند فرودگاه‌هایی کوچکی که ساخته شدند را اداره و حتی توسعه بدهد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها وظیفه خودش می‌داند فرودگاه‌هایی کوچکی که ساخته شدند را اداره و حتی توسعه بدهد.

حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص سیاست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در قبال فرودگاه‌های کوچک و زیان ده توضیح دادد: اکثر فرودگاه‌های کوچک در کشور غیراقتصادی هستند اما عدالت اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی ایجاب می‌کند که دولت نقاطی که جمعیت مناسبی دارد فرودگاه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: درست است که فرودگاه‌های کوچک برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اقتصادی نیست اما وظیفه دولت و حاکمیت بود که برای مناطق کوچک‌تر هم در راستای عدالت اجتماعی امکانات صنعت حمل‌ونقل هوایی را در آن مناطق فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها با اظهار به اینکه این فرودگاه‌ها برای شرکت نه‌تنها درآمدزا نیستند حتی گاها هزینه انرژی فرودگاه شامل آب، برق، گاز و ... نیز تأمین نمی‌شود، گفت: اما شرکت فرودگاه‌ها وظیفه خودش می‌داند فرودگاه‌هایی که ساخته شدند را اداره و حتی توسعه بدهد.

سیدی با بیان اینکه تأثیری که فرودگاه‌های کشور در توسعه مناطق مختلف دارند غیرقابل‌انکار است، بیان داشت: برای مثال فرودگاه ماکو که در استان آذربایجان غربی قرار دارد هیچ درآمدی ندارد اما این فرودگاه منطقه وسیعی را در شمال غربی کشور تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به اینکه در این منطقه آزاد در حال شکل گرفتن است نیازمند حمل‌ونقل سریع است.

او به نقش فرودگاه‌های کوچک در بحران‌ها اشاره می‌کند و می‌افزود: فرودگاه می‌تواند همان نقشی که در زلزله بم داشت را مثال بزنم؛ در زلزله بم این فرودگاه، ظرف سه روز اول جان 8 هزار نفر نجات داد.

او افزود: اگر فرودگاه عسلویه نباشد، پارس جنوبی از کجا می‌خواهد خدمت بگیرد، این در حالی است که این فرودگاه به شدت زیان ده است اما باعث توسعه و رونق استان بوشهر شده است؛ اگر به تک‌تک فرودگاه‌های کوچک نگاه کنیم به‌خوبی می‌بینیم که نقش تأثیرگذاری را در مناطق خودشان ایفا می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.