| کد خبر: 182528 |

◄ دو گام مهم شرکت فرودگاه در حوزه ایمنی

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایرانبا بیان اینکه تمامی فعالیت‌های جهان هوانوردی بر چهار اصل مهم امنیت، ایمنی، کارآمدی و اقتصادی بودن بنا شده است، اظهار کرد: اصل ایمنی که مهم‌ترین اصل برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، مترصد کاستن حد قابل قبولی از احتمال بروز خطر برای انسان و هواپیما است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛ شرکت فرودگاه‌ها در زمینه ایمنی دو گام اساسی برداشته است. نخست اقدامات ساختاری که به‌صورت رسمی مدیریت ایمنی را ایجاد و شورای عالی ایمنی را تشکیل داده‌ایم و گام دوم حرکت در جهت اقتدار نظارتی در حوزه‌ی ایمنی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی یزد؛ رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست تخصصی کارگاه آموزشی مدیریت ریسک گفت: بین‌المللی شدن صنعت هوانوردی بیش از هر چیز مدیون حاکمیت وحدت رویه در تمام ارکان و اجزای صنعت در گستره‌ زمین و در تمامی کشورهای متعاهد کنوانسیون شیکاگو است و این وحدت رویه هم در اصول و مبانی و هم در روش‌ها و رویه‌ها باید حاکم باشد.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های جهان هوانوردی بر چهار اصل مهم امنیت، ایمنی، کارآمدی و اقتصادی بودن بنا شده است، اظهار کرد: اصل ایمنی که مهم‌ترین اصل برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، مترصد کاستن حد قابل قبولی از احتمال بروز خطر برای انسان و هواپیما است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه افزود: تاًمین حد قابل قبولی از ایمنی، مستلزم دو فرآیند اصلی است. نخست شناسایی مخاطرات و دوم مدیریت مخاطرات (مدیریت ریسک) که تحقق آن مستلزم ارزیابی ریسک است که خوشبختانه همایش که در آن هستیم، هدفش در حقیقت افزایش توانایی‌های مدیران ایمنی فرودگاه‌های کشور برای ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک است.

مه‌آبادی اقدامات ساختاری و حرکت در جهت اقتدار نظارتی در حوزه ایمنی را دو گام اساسی برای شناسایی مخاطرات و همچنین برنامه‌ریزی جهت رفع آن‌ها عنوان و در تشریح آن گفت: شرکت فرودگاه‌ها در این زمینه دو گام اساسی برداشته است. نخست اقدامات ساختاری که به‌صورت رسمی مدیریت ایمنی را ایجاد و شورای عالی ایمنی را تشکیل داده‌ایم و گام دوم حرکت در جهت اقتدار نظارتی در حوزه‌ی ایمنی است که مهم‌ترین حرکت ما در این مسیر، تلاش برای استقرار سیستم جامع مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور است.

وی تأکید کرد: ما نباید ایمنی را چاشنی فعالیت‌ها بدانیم بلکه ایمنی در ذات و ماهیت فعالیت نهفته است.

مه‌آبادی گفت: امروزه مدیریت ریسک در قالب رویه‌های کاری، فرم‌های مربوطه، فرآیند ثبت نتایج و درنهایت مصادیق اجرایی بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری است و این مرهون تلاش مدیران ایمنی است.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خطاب به مدیران فرودگاهی و مدیران ایمنی خواستار پایبندی به اجرای رویه‌های مدیریت ریسک شد.

وی با توجه به تاًمین پیش‌نیازها و ملزومات برای انجام مدیریت ریسک در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در این شرایط ما نباید اجازه دهیم که هیچ فعالیتی بدون لحاظ کردن میزان ریسک آن‌ها آغاز و یا پیش برود.

مه آبادی اظهار داشت: انتظارم از مدیران ستادی و فرودگاهی این است که از اصول و ضوابط مدیریت ریسک در فعالیت‌ها و پروژه‌ها به‌دقت تبعیت کنند و ایجاد فرهنگ ایمنی و ارائه مشاوره‌های دقیق را به عهده دانشوران حوزه ایمنی(مدیران ایمنی) بسپارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.