| کد خبر: 85394 |

مه‌آبادی خبرداد

◄ نخستین خودروهای فوماتیک ایمنی در راه است

وبلاگ تین‌نیوز، رحمت الله مه‌آبادی| مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با اعلام اینکه امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه زیرساخت فرودگاه‌های مهرآباد و تبریز با طرف‌های ایتالیایی نشانگر تلاش مسئولان این شرکت برای توسعه سریع‌تر فرودگاه‌ها است عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبرو است که برخی از این مشکلات ریشه در کمبود سرمایه دارد و ما باید برای رفع این مشکل از سرمایه‌های خارجی استفاده کنیم.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت‌اله مه‌آبادی پس از امضای تفاهم‌نامه‌های جدید با شرکت ویتالی ایتالیا گفت: در مسیر توسعه فرودگاه‌های کشور همواره تلاش می‌کنیم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ریاست‌جمهوری، همچنین دستورالعمل‌های صادر شده از طرف وزیر راه  و شهرسازی عمل کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه شرکت فرودگاه‌ها بر اساس فرمایشات رهبری هرگز از حقوق مردم نخواهد گذشت، افزود: سیاست دولت پس از برجام همواره بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها برای حل مشکلات مردم بوده و در این راستا تلاش دارد به گونه‌ای عمل کند که سیاست‌های دشمنان به‌ویژه آمریکا بر ارتباطات و تفاهمات ایران با جهان تاثیر نگذارد.
 
مه‌آبادی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مطرح شده از طرف رهبر انقلاب اسلامی که ریشه در افکار امام خمینی(ره) دارد، موجب ماندگاری و موفقیت ایران در عرصه‌های جهانی شده، افزود: توسعه کشور مورد نظر رهبری معظم انقلاب است و ما بر این اساس باید به گونه‌ای مشکلات را حل کنیم که بتوانیم حقوق مردم را در بهترین شکل تامین کنیم.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه ناوگان هوایی کشور، مسافر و پرواز در فرودگاه‌های کشور افزایش یافته گفت: اما در زمینه توسعه زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که برخی از این مشکلات ریشه در کمبود سرمایه دارد و ما باید برای رفع این مشکل از طرف‌ها و سرمایه‌های خارجی استفاده کنیم.
 
به گفته مه‌آبادی باید بر اساس شرایط موجود در کشور عمل کنیم و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت زیرساخت‌ها را توسعه دهیم که یکی از راه‌های نیل به این هدف استفاده از سرمایه خارجی است.
 
وی امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه زیرساخت فرودگاه‌های مهرآباد و تبریز را با طرف‌های ایتالیایی نشانگر تلاش مسئولان شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه سریع‌تر فرودگاه‌ها دانست و افزود: شرکت فرودگاه‌ها اولین شرکتی است که  خود را برای توسعه در شرایط کنونی آماده کرده و به این منظور در سفر اروپایی رییس جمهوری 3 هیات به این قاره اعزام کرد و توانست در سفر اخیر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران 2 تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های این کشور امضا کند.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اعلام اینکه تفاهم‌نامه‌های امضا شده حداکثر تا شش ماه آینده باید به قرارداد تبدیل شود تصریح کرد: اگر توافقات به مرحله اجرا برسد اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد اما ما برای اجرای تفاهمات و قراردادها شتاب نمی‌کنیم و در این زمینه منافع ملی خود را مد نظر قرار خواهیم داد.

مه‌آبادی به تصمیم شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه سامانه‌های هوانوردی کشور اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست توسعه راه‌های هوایی طرح آسمان ایرانشهر را در سال گذشته به اجرا گذاشتیم و در نظر داریم در مرحله دوم برای توسعه سامانه‌های ناوبری اقدام کنیم که در حال حاضر در این زمینه مشغول مذاکره با طرف‌های مقابل هستیم.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو از برنامه‌ریزی برای توسعه حوزه ایمنی در فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: به‌زودی نخستین خودروهای فوماتیک ایمنی زمینی خریداری و به کشور منتقل خواهد شد.
 
مه‌آبادی به مناسبت ثبت ملی ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد هم گفت: مهرآباد نماد قدمت صنعت فرودگاهی در ایران است و نقطه‌یی روشن از انقلاب اسلامی را با ورود حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 در خود نهفته دارد.
 
مه‌آبادی با تاکید بر اینکه فرهنگ در توسعه نقش دارد، گفت: هنوز ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد از زیباترین ترمینال‌های فرودگاهی است که مبداء و مقصد بیش از 40 درصد از پروازهای کشور در آن رقم می‌خورد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.