| کد خبر: 193963 |

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان همدان؛

◄ بهره برداری از بخش دیگری از محور تویسرکان-کنگاور

کنارگذر غربی همدان پیشرفت 65 درصدی فیزیکی داشته است.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی استان همدان این استان را به دلیل موقعیت استراتژیک آن در مسیر ترانزیت کالا و مسافر دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه اهمیت محور تویسرکان- کنگاور درتسهیل سفر به استان کرمانشاه و عتبات عالیات تا پایان سالجاری بخش دیگری از این مسیر زیر عبور ترافیک خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی  به همدان سفر کرد و در جریان روند اجرای زیرساخت‌های حمل و نقل استان همدان قرار گرفت.

وی تکمیل محورهای مواصلاتی استان همدان را به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و ترانزیت بالای کالا و  مسافر از طریق این استان مهم دانست و تاکید کرد: استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه در مرکز کشور نقش مهمی در اتصال شمال به جنوب کشور ایفا می‌کند.

معاون وزیر راه  وشهرسازی  در بازدید از محور تویسرکان- کنگاور گفت: این محور یکی از راه‌های ارتباطی مهم بین دو استان همدان و کرمانشاه است که علاوه بر اتصال دو شهر مهم کنگاور و تویسرکان، راه ارتباطی چندین روستای مهم را نیز برقرار می‌کند.

وی افزود: این محور 39 کیلومتر است که 33 کیلومتر آن در استان همدان واقع شده و در حال حاضر 15 کیلومتر آن نیز زیرعبور ترافیک است و عملیات اجرایی در 10 کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال انجام است.

خادمی بهره‌برداری از این محور تویسرکان-گنگاور را برای شهرستان تویسرکان نیز مهم قلمداد کرد و گفت: این محور تویسرکان را از بن‌بست خارج می‌کند و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه  محور تویسرکان- کنگاور را موجب تسهیل سفر به عتبات عالیات دانست و افزود: با تکمیل این محور سفر به استان کرمانشاه و از آنجا به کربلا برای زائران از مرکز کشور فراهم خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سالجاری 5 کیلومتر دیگر نیز زیر عبور قرار گیرد.

وی در این سفر  از کنارگذر غربی همدان نیز بازدید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان، احداث کنارگذر یکی از اقدامات مهم در کاهش ترافیک داخل شهر همدان است و در حال حاضر عملیات اجرایی این کنارگذر  با پیشرفت 65 درصدی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این کنارگذر را 27.5 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 15 کیلومتر از مسیر تکمیل و آسفالت شده است و بهره‌برداری از آن ترافیک عبوری از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی به سمت کرمانشاه و جنوب کشور را به بیرون از شهر هدایت می‌کند.

خادمی در این سفرهمچنین از ساخت ایستگاه راه‌آهن باباکمال نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: این ایستگاه مسافری در راه‌آهن غرب کشور در شهرستان تویسرکان و در نزدیکی روستای باباکمال واقع شده و مساحت محوطه آن 5 .5 هکتار است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این ایستگاه به همراه ایستگاه‌های زاگرس، بیستون و کهریز در سال 97 آغاز شده و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی مساحت ساختمان‌های ایستگاه را 2 هزار و 328 متر مربع اعلام و بیان داشت: مساحت ساختمان اصلی 400 متر مربع است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 23 درصد در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.