| کد خبر: 190678 |

پرواز هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی ایران ممنوع شد

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه ممنوعیت همه پروازهای هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی تحت کنترل ایران را ممنوع کرد.

تین نیوز

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه ممنوعیت همه پروازهای هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی تحت کنترل ایران را ممنوع کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اسکای نیوز عربی، اداره هواپیمایی آمریکا اعلام کرد که همچنان نسبت به افزایش تنش و فعالیت نظامی در نزدیکی مسیرهای هوایی هواپیماهای مدنی نگران است.

یونایتد ایرلاینز پروازهای خود را متوقف کرد

شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» روز جمعه اعلام کرد که پروازهای خود از فرودگاه نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا به بمبئی مرکز تجاری هند را  پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران متوقف کرده است.

این شرکت در سایت اینترنتی خود نوشت: با توجه به حوادث کنونی در ایران، ایمنی و امنیت خدمات ما به هند که از طریق حریم هوایی ایران صورت می گیرد را بررسی کردیم و تصمیم گرفته ایم این خدمات را متوقف کنیم.

شرکت مذکور به زمان تعلیق پروازهای خود دراین زمینه اشاره ای نکرده است.

از سوی دیگر شرکت «او. اس گروپ» نیز مدعی شد که بررسی پرروازها نشان می دهد که هواپیماهای تجاری به پهپادی که سرنگون شد، بسیار نزدیک بودند.

این شرکت در گزارشش افزود: خطر سرنگونی یک هواپیمای مدنی در جنوب ایران یک خطر واقعی است..ما نسبت به دوری از منطقه تنگه هرمز توصیه می کنیم زیرا احتمال اشتباه برای شناسایی هویت هواپیماها وجود دارد.

روز پنج شنبه نیز دو شرکت آمریکایی «آمریکن ایرلاینز» و «دلتا ایرلاینز» اعلام کردند که هواپیماهایشان بر فراز ایران پرواز نمی کنند.

روز پنج شنبه یک پهپاد جاسوسی آمریکا پس از نقض حریم هوایی ایران، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

پس از سرنگونی این پهپاد، مقامات آمریکایی تلاش می کنند سرنگونی آن را در حریم هوایی بین‌المللی و بر فراز تنگه هرمز جلوه دهند این در حالی است که ایران مدارکی که ثبات می کند پهپاد مذکور حریم هوایی ایران را نقض کرده ارائه کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.