| کد خبر: 187503 |

◄ بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 300 کیلومتر آزادراه در سال 1398

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 300 کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی 500 کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح برنامه‌ها و اهداف سالجاری گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 300 کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی 500 کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی وامور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع سالجاری را در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراه‌های کشور نامید و گفت: سالجاری با بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران- شمال به طول 32 کیلومتر، آزادراه همت- کرج به طول 9 کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر و قطعات 2 و 3 و 4 آزادراه اراک-خرم آباد به طول 67 کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاه‌های مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.

وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول 35 کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول 223 کیلومتر دیگر آزادراه های کشور هستند که عملیات اجرایی آنها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.

میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حمل‌ونقل کالا در کشور  دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راه‌های کشور و افزایش ایمنی در سالجاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محورهای مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: قطعه 3 آزادراه مرند- بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز، آزادراه مهریز- اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان- خرمشهر آزادراه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها در سالجاری آغاز خواهد شد.

وی همچنین تکمیل آزادراه های حرم تا حرم، مشهد- باغچه، کرمانشاه- حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامه‌ها در این حوزه معرفی کرد.

میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روش‌های تامین مالی  مناسبی در بودجه سالجاری گفت: پروژه‌های مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژه‌های آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های تزریق شود، لازم است روش‌های تامین سرمایه جدیدی برای پروژه‌های آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.